کد خبر: ۶۵۵۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

تصاویر| زانو زدن پلوسی و شومر به احترام فلوید/ قانون پیشنهادی دموکرات‌ها برای محدود کردن خشونت‌های پلیس

دموکرات‌های کنگره آمریکا اقدام به ارائه‌ی طرح قانونی مبنی بر مقابله با خشونت پلیس و اقدامات نژادپرستانه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

دو هفته پس از مرگ جورج فلوید توسط افسر پلیس در مینیاپولیس که منجر به بروز اعتراضات گسترده در کشور شد، سناتورهای دموکرات کنگره ایالات متحده طرح قانونی را برای مقابله با خشونت پلیس و بی عدالتی‌های نژادپرستانه ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این لایحه ۱۳۴ صفحه‌ای مفاد مختلفی را شامل می‌شود از جمله اینکه قربانیان سوء رفتار می‌توانند از پلیس به دلیل وارد آوردن خسارت شکایت کنند، حرکا منجر به خفگی ممنوع شود و استفاده مأموران فدرال از دوربین‌های نصب شده بر روی بدن الزامی شود، هم‌چنین بکارگیری از زور محدود شده و بازجویی مستقل از دپارتمان‌های پلیس‌های ‌خاطی تسهیل شود.

قانون پیشنهادی دموکرات‌ها برای محدود کردن خشونت‌های پلیس/ زانو زدن پلوسی و شومر به احترام فلوید

کارن باس، رئیس انجمن حزبی سیاه‌پوستان کنگره آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «شغلی که افراد در آن توانایی کشتن دیگران را دارند باید شغلی حرفه‌ای باشد که مستلزم بکارگیری افسران آموزش دیده است که در مقابل مردم مسئول هستند.»

با اینکه پس از بروز موج گسترده‌ای از اعتراضات برخی از معترضین و فعالان حقوق بشر در آمریکا به دنبال کاهش بودجه‌ی پلیس ایالات متحده هستند، اما این قانون بودجه‌ی ادارات پلیس را دستخوش تغییرات قرار نمی‌دهد. سناتورهای کنگره آمریکا در این طرح پیشنهادی خواستار تغییر اولویت‌های بودجه‌بندی و هزینه‌ ادارات پلیس شده‌اند.

کامالا هریس، یکی از سناتورهای کنگره ایالات متحده و معاون احتمالی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها اعلام کرد: «ما برای ایمن نگه‌داشتن جامعه اقدام به بکارگیری افسران پلیس در خیابان‌ها کردیم و این کار اشتباه بود. در واقع روش دستیابی به یک جامعه‌ صحیح و سالم سرمایه گذاری در این جوامع است.»

سناتورهای دموکرات وعده داده‌اند که این طرح قانون را در هفته‌های آینده به مجلس نمایندگان ارائه و آن را به صورت قانون در بیاورند. در مجلس سنا که اکثریت جمهوریخواه هستند مشخص نیست که چقدر از این طرح حمایت کنند اما دموکرات‌ها امیدوارند که جنبش‌های اعتراضی و حمایت اجتماعی از حقوق بشر به تصویب این طرح منجر شود.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان کنگره آمریکا در حمایت از پلیس این کشور اعلام کرد که دموکرات‌ها می‌خواهند بودجه‌ پلیس را کاهش دهند، اما جمهوریخواهان هرگز به پلیس پشت نخواهند کرد و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

دموکرات‌های ارشد از جمله نانسی پلوسی، و چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا قبل از اعلام این طرح پیشنهادی برای هشت دقیقه و 46 ثانیه به احترام جورج فلوید زانو زدند.

این قانونگذاران که شال سنتی آفریقایی بر گردن انداخته بودند قبل از برگزاری کنفرانس خبری برای اعلام طرح خود زانو زدند.

پلوسی پیش از اعلام یک دقیقه سکوت به احترام فلوید گفت: ما به خاطر جورج فلوید اینجا هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین