کد خبر: ۶۵۵۱۸۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۹۰۱مورد بستری و هزار و ۱۹۴ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۴۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۳۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: آمار مبتلایان کرونا در استانهای کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه رو به افزایش است. در روزهای گذشته به طور کلی آمار مبتلایان کرونا در کشور سیر صعودی داشته است. امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور به کاهش موارد و کنترل اپیدمی کووید۱۹ کمک کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۰ خرداد ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۲۹۰ ۲۵۱نفر تا ۱۸ خرداد   ۷۶۹۶
3 اردبیل ۸۱   ۲۱۰۱ ۳۱۸۴
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۷۷ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز        
6 ایلام ۳۴ ۷۱   ۱۲۵۲
7 بوشهر ۲۳۲ ۲۴ ۷۶۷ ۲۱۰۰
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۲۷ ۳۱ ۸۰۵ ۸۵۶
10 خراسان جنوبی ۲۱ ۴۶ ۷۴۳ ۸۰۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۶ ۱۴۱ ۸۳۲ ۲۴۶۸
13 خوزستان ‭۶۰۷‬ ‭۷۱۸‬ ۱۹۹۱۴ ۲۱۲۸۱
14 زنجان ۹ ۱۳۸ ۱۰۲۳ ‭۱۲۷۳
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۸۸ ۱۵۳   ۳۱۵۵
17 فارس ۲۰۱ ۱۱۶ ۶۰۰۹ ۶۹۷۰
18 قزوین        
19 قم ۳۷      
20 کردستان ۱۶۱ ۱۷۶ ۲۰۴۶ ۴۳۲۸
21 کرمان ۲۳۳ ۹۴   ۲۷۲۳
22 کرمانشاه ۲۸۴ ۱۶۲   ۶۹۸۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ ۹   ۹۱۶
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۹۵ ۱۷۱ ۵۱۳۶ ۵۳۶۳
27 مازندران ۶۴      
28 مرکزی ۵۴ ۱۷۶   ۲۴۷۰
29 هرمزگان ۳۱۱ ۸۰   ۶۲۷۴
30 همدان        
31 یزد        

***

ثبت بیش از ۲۱ هزار مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۴۲۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۸۲ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ۲۱۲۸۱ نفر رسید.

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان در شبانه‌روز گذشته به شرح زیر است:

حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۳۸۵ مورد
حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول: ۱۴۵ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان: ۶۹ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان: ۸ مورد

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۴۲۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۸۲ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ۲۱۲۸۱ نفر رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند و با تلاش مدافعان سلامت مردم، ۱۹۹۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

احسان‌پور گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، تعداد ۴ مورد در حوزه دانشگاه دزفول و حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۳ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مثبت شدن تست کرونای ۲۳۳ نفر در کرمان/شمار مبتلایان به ۲۷۲۳ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار موارد مثبت مبتلا به کرونا در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳۳ مورد ذکر کرد.

مهدی شفیعی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از بین ۷۹۲ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه‌های استان کرمان نتیجه تست ۲۳۳ نفر مثبت شد.

شفیعی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۶ مورد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۸۰ مورد بیماران سرپایی، هفت مورد پرسنل و ۱۲۰ مورد اطرافیان بیماران هستند، افزود: از بین مبتلایان جدید ۱۰۶ نفر از زن و ۱۲۷ نفر مرد هستند.

حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در صدر آمار مبتلایان

وی بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۱۲۶ مورد دانست و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۵۳ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۳۱ مورد مثبت گزارش شده است. همچنین نمونه تست ۱۲ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱ نفر از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مثبت شده است.

وی مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان را دو هزار و ۷۲۳ نفر ذکر و تصریح کرد: از این تعداد ۸۸۹ نفر بستری و هزار و ۸۳۴ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

وی از درگذشت چهار نفر از مبتلایان به کرونا در سطح استان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: سه زن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که ساکن ایرانشهر است جان خود را از دست داده اند.  مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۹۴ نفر است.

شناسایی ۲۰۱ مبتلای جدید به کرونا در استان فارس

دکتر عبدالرسول همتی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۱۰۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.  از ۲ هزار و ۳۵۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۲۰۱ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۹۷۰ رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ۲۰۱ مورد جدید در استان، شیراز ۱۲۳ مورد؛ مرودشت ۱۸ مورد؛ داراب ۹ مورد؛ کازرون ۳ مورد؛ ممسنی ۲ مورد، کوه چنار، رستم، زرقان و خرامه هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۶ نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۶ هزار و ۹ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۲۰۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با تاکید بر اینکه روند شیوع کروناویروس در استان نه تنها در مسیر کاهش نیست، بلکه روند افزایشی را طی می‌کند، به مردم استان فارس هشدار داد: در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد جدید در استان، محدودیت‌های جدید برقرار می‌شود. وضعیت کروناویروس در استان در مسیر افزایش مبتلایان است و این امر موارد مرگ و میر در افراد در معرض خطر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به سرطان، دارای نقض سیستم ایمنی، مبتلایان به فشارخون و دیابت را بالا می‌برد، بنابراین لازم است مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضرور، شست و شوی مرتب دست، دوری از تجمعات از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنند.

وضعیت کرونا در همدان نگران‌کننده است/ مردم بیماری را تمام‌شده قلمداد نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در همدان نگران‌کننده است گفت: مردم این بیماری را تمام شده ندانند و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان، منوچهر کرمی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود بیماری کرونا در استان، بر حساسیت بیش از پیش تمام اقشار جامعه نسبت به این بیماری تاکید کرد.  شیوع کرونا در کشور هنوز تمام نشده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک به شدت در تمام ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، اصناف و دیگر صاحبان مشاغل توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مکان‌های تجمعی را از مهم‌ترین راهبردهای وزارت بهداشت برای کنترل کرونا دانست و افزود: با بازگشایی‌هایی که اخیر صورت گرفته و در هفته آینده نیز تعدادی از اصناف شروع به کار خواهند نمود، لازم است تاکید شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین بخش مقابله با گسترش ویروس کرونا در تمام صنوف است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی به حداقل رساندن تماس افراد سالم با یکدیگر تا اطلاع ثانوی است که در این طرح، بهترین و مهمترین عامل خود مردم هستند؛ البته باید اذعان کرد که بیشترین عامل موفقیت ما برای مدیریت بیماری کرونا همکاری مردم فهیم استان خواهد بود.

کرمی از تمام مدیران واحدهای دانشگاهی خصوصا کلینیک‌های درمانی خواست تا ضمن خدمت‌رسانی به عموم مردم، فاصله‌گذاری اجتماعی را در بین مراجعین انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه لازم است مراجعین به تمام اماکن تجمعی، حتما از ماسک استفاده کنند تصریح کرد: بازگشایی اصناف به معنای پایان یافتن گسترش بیماری کرونا ویروس در کشور نیست و هر صنفی که بخواهد فعالیت کند باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: بازرسان بهداشتی با اصنافی که به پروتکل‌های بهداشتی توجه نداشته باشند و بخواهند برای عموم مردم خطر انتقال ویروس را ایجاد کنند، حتما برخورد جدی خواهند کرد.

۹۱۶ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۴۵ مورد جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در بیستمین روز از خرداد ماه 99 را در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از 310 مورد جواب دریافتی از ‪ آزمایشگاه‌های تهران و یاسوج، 45 مورد مثبت گزارش شده است با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به 916‪‪ بیمار رسید که مبتلایان جدید شش بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان بهمئی، 9 بیمار مرد و هشت بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه، 9 بیمار مرد و هفت بیمار زن در شهرستان گچساران، دو بیمار مرد در چرام و یک بیمار مرد در باشت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: 23 بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده را داشته و 18 بیمار هیچگونه تماسی با مورد مثبت نداشته است وپنج نفر سابقه مسافرت به ماهشهر، بوشهر و اهواز را داشته اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونای استان نتیجه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا است که علاوه بر به خطر انداختن سلامت فرد، سلامت سایر اطرافیان را نیز به خطر می اندازند.

دبیر ستاد استانی کرونا در پایان خاطر نشان کرد: تقاضا داریم مردم ما را در کنترل بیماری یاری کرده و همپای حوزه بهداشت و درمان گام بردارند.

ثبت ۱۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت ۱۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به این ویروس از ابتدا تا امروز در لرستان به ۵ هزار و ۳۶۳ مورد رسیده است.

محمدرضا نیکبخت امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ۶۲۱ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۱۹۵ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو نفر فوتی به علت ابتلای به کووید ۱۹ به مجموع جانباختگان استان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۷۱ نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلای به کووید ۱۹ جان باخته‌اند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰۶۷۵ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۷۵۳۱ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۵۳۶۳ مورد مثبت و تعداد ۲۲۱۶۸ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۵۶ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، افزود: از ابتدا تا کنون تعداد ۵۱۳۶ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

کامبیز مهدی زاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نمونه تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۲۱ نمونه مثبت گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیشترین نمونه‌های جدید شناسایی شده در شهرستان بیرجند بوده است، بیان کرد: از مبتلایان جدید ۱۳ نفر مربوط به شهرستان بیرجند بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند و نهبندان در وضعیت هشدار هستند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه ویژه مردم باشد زیر مشکل هنوز حل نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشته‌ایم.

وی شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۸۰۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه ۷۴۳ نفر از مبتلایان تا کنون بهبود یافته‌اند، بیان داشت: متأسفانه ۴۶ نفر در استان بر اثر ابتلاء به این بیماری فوت کرده‌اند.

پذیرش ۳۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیستم خردادماه، ۳۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۶ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در شبانه روز گذشته، ۹ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۱۱۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۴۰ نفر آن‌ها وخیم است.

۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

راشد جزایری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان در بیستمین روز از خردادماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۷۱۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.   تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی شش هزار و ۲۳۲ نفر بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۸۰۵ نفر بوده است.

وی گفت: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۰ نفر هستند.

جزایری عنوان کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۲۷ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۸۵۶ نفر است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، با یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۳۱ نفر رسید.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های بن، کوهرنگ، اردل و شهرکرد در وضعیت هشدار هستند.

شناسایی ۸۱ مورد جدید بیماری کرونا در استان اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان عنوان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به سه هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

وی اظهار کرد: از این تعداد تا کنون دو هزار و ۱۰۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۳ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان اردبیل ثبت شده است.

افزایش ۱۶۱ نفر به شمار بیماران کرونایی در کردستان/ مرگ سه نفر در شبانه‌روز گذشته

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا از روز گذشته تا کنون از ۴ هزار و ۱۶۷ نفر به ۴ هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در حال حاضر مربوط به شهرستان سنندج است و این شهرستان بیشترین بیماران بستری شده را به خود اختصاص داده و همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

رضاعی افزود: سنندج یک هزار و ۵۱۸ نفر، سقز ۵۸۷ نفر، دیواندره ۴۴۷ نفر، مریوان ۴۱۵ نفر، بانه ۳۴۷ نفر، قروه ۳۲۹ نفر، بیجار ۲۱۷ نفر، کامیاران ۲۴۱ نفر، دهگلان ۱۷۲ نفر و سروآباد ۵۵ نفر از آمار مبتلایان به کرونا در استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از آغاز شیوع این ویروس در استان تاکنون ۱۴ هزار و ۷۷۱ نمونه آزمایش ابتلا به کرونا انجام شده که ۱۰ هزار و ۴۴۳ مورد منفی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان نیز ۱۷۶ مورد است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته سه نفر افزایش نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سنندج بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا دارد، گفت: تا این لحظه در مجموع ۴۳ نفر در سقز، ۴۵ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در بانه، ۲۱ نفر در قروه، ۱۸نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در بیجار، ۹ نفر در مریوان، ۷ نفر در دیواندره و ۳ نفر در دهگلان جان باخته‌اند.

به گفته این مقام مسئول، با تلاش کادر پزشکی ۲ هزار و ۴۶ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته‌اند.

شناسایی ۳۴ مورد مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی شده است.

دکتر محمد کریمیان اظهارداشت: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس شناسایی ۳۴ مورد مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلامدراستان ثبت به یکهزار و ۲۵۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند، ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و اجتماعات و رعایت دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها است.

ابتلاء ۳۱۱ فرد دیگر به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلاء ۳۱۱ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به ۶ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط تلفنی با خبر ۱۶ رادیو خلیج فارس گفت: از این شمار، ۱۶۹ نفر در بندرعباس، ۴۸ نفر در قشم، ۳۷ نفر در میناب، ۲۹ نفر در بندرخمیر، ۱۵ نفر در بندرلنگه، ۶ نفر در کیش، ۳ نفر در رودان و در شهرستان‌های حاجی آباد، سیریک، پارسیان و بستک هرکدام یک نفر ثبت شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر بر اثر ابتلای به کرونا در استان جان باختند.

به گفته دکتر نوروزیان، خانم ۸۲ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت، آقای ۷۶ ساله از بندرپهل با سابقه فشار خون بالا، آقای ۸۳ ساله از بندرعباس با سابقه بیماری قلبی و فشار خون بالا، خانم ۳۳ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و فشار خون بالا و آقای ۶۳ ساله دیگری با سابقه بیماری قلبی از جان باختگان امروز (سه شنبه، ۲۰ خرداد) در هرمزگان هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با شمار مبتلایان امروز، اکنون در بندرعباس ۴ هزار و ۱۳۰ بیمار، میناب ۵۲۰، قشم ۳۹۸، رودان ۳۳۵، بندرخمیر ۲۴۸، بندرلنگه ۳۳۷، حاجی آباد ۱۵۶، کیش ۷۶، جاسک ۶۵، بستک ۳۹، سیریک ۳۸، پارسیان ۲۸ و در بشاگرد ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است.

شناسایی ۵۴ کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۲۴ مورد کرونا مثبت خبر داد.

جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی تا ظهر سه شنبه ۵۴ مورد جدید ابتلا شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱۱ مورد خمین و ۸ مورد هم در ساوه بوده است.  با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۴۷۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی اشاره کرد: از تعداد ۲۴۷۰ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۸۴ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۶۰۴ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۶۸۴ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد.

دکتر جمالیان در ادامه گفت: در این مدت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس همان ۱۷۶ مورد می‌باشد.

۱۰۲۳ بیمار بهبود یافته کرونایی در زنجان ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز یک هزار و ۲۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۲۷۳ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۸ نفر در استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز یک هزار و ۲۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ابتلا ۲۹۰ نفر جدید به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی

۲۹۰ نفرجدید به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی تا دیروز شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۶۸۱ نفر مشکوک به کرونا آزمایش مبتلا ۲۹۰ نفرجدید به کووید ۱۹ شد که از این میزان تا دیروز ۲۹۰ نفر مثبت شدند.

دکتر آقازاده افزود: تا کنون ۷ هزار ۶۹۶ نفر در آذربایجان غربی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در مرحله جدید اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا قرار داریم از مردم خواست خود مراقبتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را جدی بگیرند.

ابتلای ۲۳۲ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۷۶۷ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۳۲ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا امروزر شامل ۱۱۰ مرد و ۱۲۲ زن است. از ۲۳۲ مورد جدید، ۷۵ مورد در بوشهر، ۹ مورد در دیلم، ۳۱ مورد در گناوه، ۴۳ مورد در دشتستان، ۱۰ مورد در تنگستان، ۱۹ مورد در دشتی، دو مورد در دیر، ۱۲ مورد در کنگان، ۸ مورد در عسلویه و ۲۳ مورد در شهرستان جم شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۲۳۲ مورد جدید، ۱۲۲ نفر خانم و ۱۱۰ نفر آقا هستند که یک آقای ۶۵ ساله و یک خانم ۳۳ ساله با بیماری زمینه‌ای از شهرستان بوشهر فوت شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا ۱۲۶۷ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و ۳۳ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری بابیان اینکه برای سالم ماندن باید در خانه بمانیم افزو: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله دو متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، سفر نرفته، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹+جدول

۹۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونادر خراسان شمالی بستری هستند

دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۸۳۲ نفر بیمار بهبود یافته اند، ۳۷۹۲ نفر از موارد مشکوک، منفی شده اند و هم اکنون ۹۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا بستری هستند. با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

دکتر هاشمی افزود: تا ظهر ۲۰ خرداد، ۲۴۶۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که شامل ۹۷۹ نفر بستری و ۱۴۸۹ نفر سرپایی اند و شمار فوتی‌ها نیز همان ۱۴۱ نفر باقی ماند.  در شهرستان‌های بجنورد ۱۳۲۷ نفر، شیروان ۲۸۷ نفر، فاروج ۱۵۳ نفر، مانه و سملقان ۲۳۴ نفر، جاجرم ۷۴ نفر، گرمه ۵۶ نفر، راز و جرگلان ۱۵۴ نفر و اسفراین ۱۸۳ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تماس نداشتن با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

شناسایی ۶۴ بیمار جدید کرونایی در مازندران

مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۱۱ نفر رسید.

۶۴ بیمار کرونایی جدید شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این مدت ۴۷ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و ۸۲ نفر ترخیص شدند گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه ۲۳۱ بیمار گزارش شده است.

دکتر موسوی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برای کاهش انتقال ویروس کرونا در مازندران تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به اینکه ۱۷ بیمار جدید کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه بستری و در این مدت ۱۹ بیمار ترخیص شدند افزود: اکنون ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

دکتر جلالی افزود: ۲۲ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ بیمار ابتلا به کویید ۱۹ در استان تشخیص داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اکنون آمار ابتلا به کرونا در استان از مرز سه هزار نفر گذشته و به سه هزار و ۱۵۵ نفر رسید. میری افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی براثر کرونا نداشتیم و تاکنون هم ۱۵۳ نفر در استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در شهرستان راسک هم زنگ خطر ابتلا به کرونا به صدا در آمد و این شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفت.

با بازگشایی برخی مساجد برای برگزاری نماز جماعت، نیاز است تا برای پیشگیری از کرونا برخی نکات هم رعایت شود. کارشناسان مذهبی نکاتی را دراین زمینه یادآور شدند.

جولان کرونا در کرمانشاه
با شناسایی ۲۸۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۶ هزار و ۹۸۲ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۸۴ بیمار شناسایی شده در شبانه روز گذشته ۳۹ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۲۴۵ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

مهدی محمدی افزود: با ثبت ۳ فوتی در کرمانشاه، یک مورد در دالاهو و یک مورد در هرسین طی شبانه روز گذشته، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۶۲ نفر رسید.

وی با اشاره به سیر صعودی بیماران بستری در کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

همچنین با انجام ۷۳۷ آزمایش در روز گذشته، تا کنون ۲۵ هزار و ۴۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

پذیرش ۷۷ فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان

۷۷ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعته گذشته این تعداد فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند و ۶۹ فرد مبتلا نیز با بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان ترخیص و برای ادامه روند درمان به منزل بازگشتند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان را به علت کرونا ۴۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۹ نفر به دلیل داشتن وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی به مردم توصیه کرد: همچنان بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
2
لطفا ماسک بزنید
در خانه بمانیم
رعایت بهداشت فردی را فراموش نکنیم
رعایت کادر پزشکی را بکنیم
دست به دست هم این طاعون قرن را از میان برداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
4
محموع اعداد اعلام شده برای استانها 3020 نفره (البته فکر کنم چند ساعت پیش بیشتر بود) آمار کل اعلام شده 2095. تازه تو جد.ل خیلی از استان های پر جمعیت اعلام نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
چرا آمار وزارت بهداشت با مجموع آمار استان ها همخوانی ندارد؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
3
خیلی جالب
جمع درگذشتگان دیروز 8351 و تعداد درگذشتگان 24 ساعت گذشته 72 نفر ولی خانم دکتر لاری چطوری جمع فرمودن که شده 8425 نفر فقط رو نفر اختلاف داره که برای کشور ما چیزی نیست، تأسفی برای جامعه‌ی پزشکی که بعد از مدرسه از علم ریاضیات به شدت فاصله گرفته و به علم اقتصاد (البته شاخه‌ی درآمد) روی می‌آورند ولی درس آمار 2 واحدی نیز برای افزایش معلومات آنها بد نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
5
مجموع اعداد اعلام شده از طرف استانها در جدول فوق بيشتر از سه هزار ميشه. ١١ استان از جمله تهران هم اعلام نكرده اند و آمارشان در جدول نيست.
مهم نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
3
اینکه مجموعش میشه 2413
پس چرا سخنگو 2095 اعلام کردن
سیما مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
سلام
دمتون گرم باز شمااااا
همین دو سوم از استانها مجموع سه هزار و بیست نفر میشه . سخنگو یا .... ؟؟؟؟ میگه دو هزار نفر . واقعا وظیفه این وزارت بهداشت چیه . بازی با جان مردم ؟؟؟؟
من خودم به جهنم ولی اگر پدر و مادرم بیمار بشن خدای نکرده ، حتما ازشون میگیرم و هر جور شده خودمو میرسونم به وزارت بهداشت و نفسمو میدم تو حلق وزیر که یاد بگیره این ویروس شوخی نیس . اگر هم هست که پس بهش میگم سورپرایز !!! تو هم کرونایی شدی
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
خیلی جالبه .آمار این ۳ روزه رو هرروز محاسبه میکردم. آمار تجمعی روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر میشد. همین امروز هم جمع زدم دستکم ۳۵۰۰ نفر میشد!!!!! وزارت بهداشت آمار هاش رو از کجا میاره!!؟؟ نکنه ریاضی یا آمارشون ضعیفه یا از قافله عقبن!!!!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
......... واقعا برا خودمون متاسفم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین