کد خبر: ۶۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

افزایش فروش خودرو در چین به رغم همه گیری کرونا

درحالی که اقتصاد دنیا به دلیل شیوع کرونا در حال کوچکتر شدن است آمارهای جدید نشان می دهد فروش خودرو در چین افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

از سال ۲۰۱۹میلادی اوضاع در بازار خودرو چین بزرگترین بازار دنیا پر نوسان بود و کرونا نیز مشکلات این صنعت را مضاعف کرده بود اما حالا آمارها نشان می دهد که فروش انواع و اقسام خودروها به صورت خرده فروشی از جمله سواری در ماه می به یک میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه یک سال قبل از آن ۱.۹ درصد بیشتر شده است.

بسیاری از مردم از ابتدای سال جاری میلادی تقاضاهایشان را برای خرید خودرو در چین مسکوت گذاشتند و پس از کنترل و مهار کرونا در این کشور در دو ماه گذشته، بار دیگر شمار متقاضیان خودرو بیشتر شده است.

افزایش فروش خودرو در چین به رغم همه گیری کرونا

البته دولت چین بسته های کمکی برای این صنعت از یک سال قبل در نظر گرفت و تخفیف های بسیاری برای مردم در نظر گرفته شد و ظاهرا پس از این دوره یک ساله، این تصمیمات دولت چین با واکنش خوب بازار مواجه شده است.

جنگ تجاری با آمریکا و همچنین شیوع کرونا باعث بروز مشکلات جدی برای اقتصادهای دنیا از جمله چین شده است اما افزایش فروش خودرو پس از یک سال نشان می دهد که پکن در حال بازگشت به شرایط بهتری است.

شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا در سال های اخیر سرمایه گذاری های بسیار کلانی در چین انجام داده اند و این کشور را بزرگترین بازار فروش می دانند و علاقه وافر مردم چین برای خرید خودرو دستمایه خوبی برای رقابت آنها شده است.

مردم چین به طور سنتی علاقه زیادی به خودرو دارند و برای بسیاری از شهروندان این کشور داشتن یک خودرو حتی از مسکن نیز بعضا مهمتر است و آنها به خودرو به عنوان یک وسیله بسیار مهم و ضروری توجه می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین