کد خبر: ۶۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

مایکل جردن: ما سیاه‌ها سالهاست روی زمین قرار گرفته‌ایم

اسطوره بسکتبال آمریکا نیز اعتراض علنی خود را به نژادپرستی گسترده در این کشور اعلام کرد.
مایکل جردن: ما سیاه‌ها سالهاست روی زمین قرار گرفته‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی به دست افسر شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، مایکل جردن اسطوره بسکتبال NBA به همراه برند جردن مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌های حمایت کننده از برابری نژادی اختصاص دادند.

مایکل جردن در این‌باره گفت: ما آفریقایی آمریکایی‌ها سالهاست که روی زمین قرار گرفته‌ایم. این یک فاجعه واقعی است. دیگر نمی‌توانید آن را بپذیرید. این یک نکته مهم است. ما باید وقتی پای مسائل مربوط به نژادی ایجاد می شود خیلی بهتر باشیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:‌ با شیاطین خود روبرو شوید. از نابرابری‌ها مطلع شوید. مطمئناً این تظاهرات مذاکره برای پلیس بهتر است، اما البته این تظاهرات بیش از این است. ما دیدیم که نژادپرستی در برخی محافل تا حدودی قابل قبول شده است و در واقع جا افتاده است. این دلیل نیست که فردی در یک محله فقیر بزرگ شد باید او را فرومایه قلمداد کرد. شما نباید از دیگران احساس بهتری داشته باشید وقتی مثلا با مزایای بیشتری رشد کرده‌اید. والدین من همیشه اصرار داشتند که آموزش بهترین راه برای پیوند با دیگران است. آموزش بهترین راه برای سیاهپوستان است. برای اینکه بتوانید با دیگران رقابت کنید و بهترین باشید، باید تحصیل کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین