کد خبر: ۶۵۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: عصر امروز ۲۴ میلیمتر باران در ایستگاه باران‌سنجی «مهبان» از توابع نیکشهر بارید که منجر به آب‌گرفتگی موقتی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی شد.
آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در سیستان و بلوچستان
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت امروز بر شدت بارش‌های همرفتی در نواحی جنوبی استان افزوده شد و از ایستگاه‌های بارانسنجی «مهمبان» شهرستان نیکشهر 24، «مخت» نیکشهر 22، «کشیک» نیکشهر 18 و «ساربوک» قصرقند 11 میلیمتر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از شهر نیکشهر 6.4، «مچان» راسک 5 و شهر قصرقند 4.5 میلیمتر باران گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنان برای اوایل امشب شرایط برای بارش‌های رگباری در ارتفاعات جنوب استان مهیاست که انتظار می‌رود بارش‌ها در برخی نقاط سبب سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شود.

حیدری ادامه داد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های همرفت، انتظار می‌رود در برخی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه اکید می‌شود هنگام وقوع این شرایط از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خوداری شود.

وی از تداوم وزش بادهای شدید شمالی تا جمعه پیش رو خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به 3000 متر کاهش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین