کد خبر: ۶۵۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

عقب‌نشینی کاخ سفید از قولش برای برداشتن حصارها

دولت آمریکا ظاهرا از وعده‌اش برای جمع‌آوری فوری بخش عمده حصارهای جدید ایجاد شده در مقابل کاخ سفید جهت جلوگیری از نزدیک شدن هرچه بیشتر تظاهرکنندگان عقب‌نشینی کرده است.
عقب‌نشینی کاخ سفید از قولش برای برداشتن حصارها
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیتی لایمینگ، سخنگوی سازمان پارک‌های ملی آمریکا گفت، سازمان تحت امر وی به جای دست زدن به این کار مشغول مذاکره مداوم با سرویس مخفی درباره آنچه "حصار امنیتی موقت" در مقابل کاخ سفید خواند، است.

چند روز پیش مقام‌های آمریکا حصار فلزی مشکی رنگ و مرتفعی را در مقابل کاخ سفید نصب کردند تا اجازه نزدیک شدن تظاهرکنندگان از محل میدان لافایت در خارج از کاخ سفید را ندهند. این اتفاق در حالی رخ داد که جمعیت انبوهی از معترضان در واشنگتن و سراسر آمریکا دست به اعتراضات ضدنژادپرستی در واکنش به قتل جورج فلوید و همچنین سیاهپوستان دیگر در گذشته به دست پلیس این کشور زدند.

در تاریخ اول ژوئن کمی قبل از آنکه عوامل مسئول عملیات نصب حصار جدید را شروع کنند، نیروی پلیس وابسته به سازمان پارک‌های ملی آمریکا و دیگر نیروهای امنیتی دست به متفرق ساختن معترضان و پاکسازی میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید با به کارگیری مواد شیمیایی و ضرب و شتم تظاهرکنندگان و خبرنگاران زدند.

مقام‌های دولت دونالد ترامپ این مساله که نیروهای فدرال با اجرای این پاکسازی به دنبال فراهم کردن زمینه برای عکس انداختن دونالد ترامپ در آن نزدیکی بوده‌اند را رد کردند.

لایمینگ پیشتر گفته بود که مقام‌ها امروز چهارشنبه "بخش عمده" حصار نصب شده در میدان لافایت را برمیچینند.

با این حال او در جدیدترین اظهار نظرش عنوان کرد، حصارهای یک بخش دیگر یعنی ضلع جنوبی کاخ سفید حدود امروز چهارشنبه برداشته می‌شوند.

او به پرسش در خصوص اینکه چرا سازمان پارکهای ملی آمریکا ظاهرا از قولش برای برداشتن بخش عمده حصار میدان لافایت طی امروز عقب نشینی کرده پاسخ نداد.

این در حالی است که سه قانونگذار دموکرات در اتفاقی جداگانه از بازرسان فدرال خواستند درباره اینکه آیا پلیس پارک های ملی آمریکا در اقداماتش علیه معترضان در میدان لافایت قوانین را زیر پا گذاشته تحقیق کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین