کد خبر: ۶۵۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

چرا هواپیمای حفتر در ونزوئلا فرود آمد؟

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بدون ارائه دلیل یا هر گونه توضیحی برای سفر خلیفه حفتر، ژنرال لیبیایی به این کشور مدعی شد هواپیمای شخصی حفتر روز یکشنبه در ونزوئلا به زمین نشست.
چرا هواپیمای حفتر در ونزوئلا فرود آمد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در کنار ادعای خوان گوایدو در این زمینه، سایت سفارت ونزوئلا در آمریکا که به دست اپوزیسیون اداره می‌شود نیز با انتشار بیانیه‌ای از ورود حفتر به این کشور با یک فروند هواپیما خبر داد.

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته اطلاعاتی از تحقیقات آمریکا درباره برخی تلاش‌ها برای امضای قراردادهای نفتی میان حفتر و ونزوئلا به واسطه یک شرکت حمل ونقل که دفتر آن در دوبی قرار دارد، منتشر کرد.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در نشست مجازی پارلمان‌های سازمان کشورهای آمریکایی ضمن اتهام زدن به دولت نیکولاس مادورو (رئیس جمهور این کشور) به نوشتن "قراردادهای طلا آمیخته با خون"، گفت: ونزوئلا نباید هیچ ارتباطی با اختلافات بیرون از منطقه خود داشته باشد.

گوایدو در ادامه هشدار داد، چنین قراردادهایی به تمامی کشورهای منطقه آمریکای لاتین آسیب می‌زند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

حفتر به تازگی به مصر سفر کرده و در آنجا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و همراه با عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق (دولت شرق لیبی) کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

نیروهای حفتر به تازگی با پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی و کنترل آنها بر دو شهر بنی ولید و ترهونه و پیشروی به سوی شهر سرت، مقر اصلی حفتر، شکست‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

هم‌زمان رسانه‌های وابسته به حفتر به نقل از برخی منابع آگاه خبر پناهندگی حفتر به ونزوئلا را تکذیب کردند.

این رسانه‌ها به نقل از منابع یاد شده گزارش دادند، تنها هواپیمای شخصی حفتر به ونزوئلا پرواز کرده و نه خودش و البته این بار اول نیست و این هواپیما برای انجام ماموریت دیگری اعزام شده است.

رسانه‌های یاد شده ادعا کردند، بر خلاف ادعای سفارت ونزوئلا در آمریکا، حفتر در حال حاضر در مقر فرماندهی کل لیبی در "الرجمه" است. آنها اما هیچ گونه مدرکی دال بر صحت ادعای خود ارائه نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین