کد خبر: ۶۵۵۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

بهره‌برداری از ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی با اعتبار چهار هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان در دو استان خراسان ‌رضوی و اصفهان در روز پنجشنبه (۲۲ خرداد ماه)‌ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«سعید زرندی» اضافه کرد: این طرح‌ها شامل دو طرح تولیدی کنسانتره آهن صنایع معدنی فولاد سنگان و واحد تولیدی گندله آهن شرکت توسعه فولاد سناباد در خراسان رضوی است.

وی ادامه ‌داد: همچنین طرح افزایش ظرفیت تولید یخچال و فریزر و بومی‌سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی گروه صنعتی «انتخاب» و واحد تولیدی گلوکز نشاسته شرکت «شهدینه آران هشت بهشت» در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره‌برداری از ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی

مشخصات طرح‌ها

زرندی اظهار داشت: کنسانتره‌سازی فولاد سنگان (فولاد مبارکه) به ظرفیت تولید پنج میلیون تن با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۵۰ میلیون یورویی و سرمایه‌گذاری ریالی ۸۰۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد که میزان اشتغال مستقیم آن ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم آن سه هزار نفر است.

وی اضافه‌ کرد: طرح گندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی سناباد نیز با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۹۰ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیون یوانی (شامل ۸۵۰ میلیون یوان یوزانس سه ساله) به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۲۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: طرح توسعه گروه انتخاب به ظرفیت سالیانه ۳۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر در شهرک صنعتی مورچه‌خورت اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. میزان سرمایه‌گذاری ثابت آن ۲.۵ میلیون دلار و در مجموع ارزی و ریالی ۴۰ میلیارد تومان خواهد بود و برای ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت.

زرندی اضافه کرد: طرح «بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی» با ظرفیت دو میلیون عدد و سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفری توسط گروه صنعتی انتخاب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان‌داشت: طرح تولید نشاسته، گلوکز، روغن ذرت و گلوتن شرکت شهدینه آران هشت بهشت نیز با ظرفیت تولید سالیانه ۹۵ هزار تن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به بهره‌برداری خواهد رسید که برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت.

زرندی خاطرنشان ‌کرد: میزان سرمایه‌گذاری ثابت در این طرح ۳۳۵ میلیارد تومان و ۱۲.۸ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد:‌ مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تعداد هشت طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵۲۵ میلیارد تومانی و اشتغال یک‌هزار و ۲۳۶ نفری در خراسان‌رضوی و همچنین ۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۴۵ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفری در استان اصفهان تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین