کد خبر: ۶۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

توسعه فیزیکی مدرسه‌ها باید زمینه‌ساز ارتقای علمی باشد

فرماندار اردستان گفت: خوشبختانه سال تحصیلی را با اضافه شدن ۱۵ کلاس درس جدید آغاز خواهیم کرد که امیدواریم در راستای توسعه فیزیکی با همکاری نیروهای آموزشی، اولیا و مربیان و کوشش آموزش و پرورش، شاهد ارتقای سطح علمی در این شهرستان باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ادغام چندین واحد آموزشی در سال تحصیلی آینده اظهارداشت: جابه‌جایی مدرسه‌ها امری تخصصی است که باید با کارشناسی و رعایت حال مردم انجام شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی مدرسه‌های اردستان امید می‌رود زمینه‌ساز توسعه علمی دانش‌آموزان باشد، افزود: انجمن اولیا و مربیان همکاری لازم را با آموزش و پرورش را داشته باشند تا ضمن اجرای مصوبه، جابه‌جایی‌ها مشکلی به دنبال نداشته باشد.

توسعه فیزیکی مدرسه‌ها باید زمینه‌ساز ارتقای علمی باشد

فرماندار اردستان با اشاره به نزدیکی برگزاری کنکور ۹۹ تصریح کرد: آمادگی داریم کلاس‌های کنکور را برای دانش‌آموزان مستعد برگزار کنیم تا افراد علاقه‌مند از آن بهره‌مند شوند و این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به بحث شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: سال جدید نیز همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌ها ضروری است، نصب شیر‌های پدالی در سرویس‌های بهداشتی این واحد‌ها باید به جد در دستور کار مسوولان آموزش و پروش قرار بگیرد و پیگیر تخصیص اعتبار مصوب باشند.

تاملی همچنین با برشمردن مرکز تحقیقات معلمان، مرکز رفاهی، مشاوره و دیگر اقدام‌های انجام شده در چند سال گذشته، به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با عضویت افراد با انگیزه، توانمند و دارای قابلیت کار این انجمن فعال‌تر شود و کسانی که دارای وجهه اجتماعی و توانایی حضور موثر دارند، در آن عضویت داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز با اشاره به ادغام چندین مدرسه در سال تحصیلی جدید بیان کرد: با توجه به بازسازی و تکمیل مدرسه زینب بیگم، برای ادغام مدرسه سمیه با این واحد آموزشی تصمیم‌گیری شد.

علی‌اصغر مومنیان افزود: همچنین مدرسه‌های ابوریحان، امیرکبیر، شهید فهمیده و هفت تیر با ۲ واحد آموزشی نوساز شهید خاجویی ادغام خواهند شد تا دانش‌آموزان آن‌ها از امکانات آموزشی بهتر و ساختمان نوساز برخوردار شوند.

به گفته وی؛ مرکز تحقیقات معلمان نیز در محل مدرسه سمیه با مدیریت مستقل و مرکز رفاهی معلمان در مدرسه زینب بیگم مستقر خواهند شد.

امام‌جمعه اردستان هم در ادامه اظهارداشت: باید توجه شود که جابه‌جایی مدرسه‌ها می‌تواند بازتاب اجتماعی به همراه داشته باشد و در چنین مواردی والدین به دفتر امام‌جمعه مراجعه می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری تاکید کرد: باید این موضوع به طور دقیق و کارشناسی انجام و برای پدران و مادران توضیح داده شود.

وی با اشاره به اعلام وضعیت سفید از نظر شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان بیان کرد: این ویروس هر چند خسارت‌های زیاد معنوی، اقتصادی و جانی به جامعه وارد کرد، اما از جنبه‌ای مانند همدلی مومنانه و کمک‌های مشتاقانه برکاتی هم داشت که باید قدر آن‌ها را بدانیم.

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز خواهد شد که پارسال، چهار هزار و ۴۲۲ نفر دانش‌آموز در ۶۵ واحد آموزشی اردستان به تحصیل اشتغال داشتند تا اینکه شیوع ویروس کرونا، همه این واحد‌های آموزشی را به تعطیلی کشاند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و حتی سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین