کد خبر: ۶۵۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای

چین دعوت ترامپ را رد کرد

چین با امتناع از شرکت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای آمریکا – روسیه که ۲۲ ژوئن (دوم تیر) در وین برگزار می‌شود، واشنگتن را به صدور دعوتنامه "غیرواقعی" متهم کرد. روسیه هم گفته است که انتظار ندارد چین با پیوستن به این مذاکرات موافقت کند.
آفتاب‌‌نیوز :

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه گفت، پکن تمایلی به مشارکت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با حضور آمریکا و روسیه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، او تاکید کرد: متوجه شده‌ایم که هر جا این بحث بوده، آمریکا پای چین را به این مساله کشیده است... ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه با نیت خوب قصد گفت‌وگو دارد به شدت مضحک و حتی غیرواقعی و متوهمانه است.

چین دعوت ترامپ را رد کرد

در مذاکراتی که برای ۲۲ ژوئن در وین برنامه‌ریزی شده است، مارشال بیلینگزلی، نماینده آمریکا و سرگئی ریابکوف، ‌معاون وزیر امور خارجه روسیه شرکت خواهند داشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های اخیر از شماری از پیمان‌های مهم از جمله یکی از میراث‌های مهم جنگ سرد که پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) بود، خارج شد. ماه پیش هم دولت ترامپ از پیمان آسمان‌های باز بیرون رفت که به آمریکا و روسیه و ۳۲ کشور دیگر اجازه می‌داد پروازهای شناسایی خارجی انجام دهند.

دولت ترامپ از آن زمان پیشنهاد برگزاری دور تازه‌ای از مذاکرات با حضور چین درباره خلع سلاح هسته‌ای را مطرح می‌کند تا توافقی سه‌جانبه حاصل شود نه اینکه صرفا توافقی میان صاحبان دو زرادخانه هسته‌ای بزرگ جهان وجود داشته باشد. چین اما با رد این پیشنهاد، آمریکا را به تلاش برای "انداختن مسوولیت به گردن دیگران" از طریق وارد کردن پکن متهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین