کد خبر: ۶۵۵۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

سیل در چین/ ده‌ها کشته و صد‌ها هزار بیخانمان

جاری شدن سیل از ابتدای ماه جاری میلادی در چند استان و شهر در نواحی مختلف جنوبی و شرقی چین باعث مختل شدن زندگی میلیون ها نفر شده و همزمان صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه شده اند و دهها نفر جان باخته اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیل در استان های خونان، گوانگ شی و جیانگ شی باعث شده است تا میلیون ها نفر مجبور به ترک خانه هایشان شوند رانش زمین نیز تلفاتی در این استان ها برجا گذاشته است.

گزارش حاکی است که در این استان ها بعضا بیش از ۲۰۰ میلی متر باران در برخی روزها باریده و این باعث طغیان رودخانه ها شده است و آب در خیابان ها جاری شده است و صدها دستگاه خودرو به زیر آب رفته است.

سیل در چین ده ها کشته و صدها هزار بیخانمان برجا گذاشت

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، همزمان در استان های مذکور ۸۰۰ هزار نفر مجبور شده اند خانه هایشان را به قصد مکان های امن ترک کنند پیش از این نیز در استان گوانگ شی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مکان های امن انتقال یافته بودند.

از هنگ کنگ هم خبر می رسد که بارش باران در طول ۱۰ روز گذشته خساراتی به بار آورده و باعث رانش زمین شده است سازمان های هواشناسی در چین و هنگ کنگ نسبت به مخاطرات سیل هشدار داده اند.

گزارش حاکی است که تنها در روز هفتم ژوئن در استان گوانگ شی بیش از ۳۲۵ میلیمتر باران باریده و امدادرسانان را مجبور کرده است با قایق های نجات به خانه ها رفته و به آسیب دیدگان کمک رسانی کنند.

هنوز شمار دقیق تلفات این سیل مشخص نیست اما پیشتر اعلام شده که در این استان ها بیش از ۲۰ نفر کشته شده اند و دهها نفر نیز ناپدید هستند. همچنین سیل به ۵ هزار اقامتگاه و بیش از یک هزار هتل در این مناطق خسارت رسانده و باعث آوارگی گردشگران شده است.

سیل عمدتا در فصل تابستان خسارات زیادی به چین وارد می کند. در سال ۱۹۹۸ میلادی سیل شدید در جنوب چین جان بیشتر از ۴ هزار نفر را گرفت و برخی از ساکنان برای ساعات طولانی بالای درخت ها پناه گرفته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین