کد خبر: ۶۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

۵ هزار متر مربع از مراتع سمیرم در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم گفت: در آتش‌سوزی مراتع سمیرم حدود ۵۰ اصله درختچه دافنه و ۸۰ بوته گون گزی در مساحت پنج هزار متر مربعی طعمه حریق شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی پورعسگر اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه روز گذشته با اعلام گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ با مرفوک (مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی) استان اصفهان مبنی بر آتش سوزی در مراتع کته گبری در ۱۰ کیلومتری شهرستان سمیرم به طرف ونک، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت اداره در محل حاضر و با همکاری مرتع داران، نیروهای محلی و نیروهای کلانتری ونک و مأمورین آتش نشانی شهرستان سمیرم موفق به مهار آتش و اطفا آن شدند.

وی افزود: متأسفانه در این آتش‌سوزی حدود ۵۰ اصله درختچه دافنه و ۸۰ بوته گون گزی در مساحت ۵۰۰۰ متر مربع طعمه حریق شدند. اما خوشبختانه با توجه به سوختن علف‌های مرتعی یک ساله به درختچه‌ها آسیب جدی وارد نشده و در سال‌های آینده شاهد زندگانی آنها خواهیم بود.

۵ هزار متر مربع از مراتع سمیرم در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم بیان داشت: در خصوص عامل آتش سوزی به نظر می‌رسد نیروی انسانی دخیل بوده است که از محل متواری شده است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

پور عسگر تاکید کرد: از همشهریان به ویژه بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده حریق در این عرصه‌ها ضمن تلاش برای خاموش کردن آن موضوع را در اسرع وقت از طریق کد رایگان ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین