کد خبر: ۶۵۵۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

دلایل اعتراض نمایندگان خوزستان به وزیر نیرو/ پروژه بهشت‌آباد متوقف شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی دلایل اعتراض نمایندگان خوزستان در صحن علنی مجلس در حین سخنرانی وزیر نیرو و متوقف شدن جلسه مجلس را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید کریم حسینی با اشاره به اعتراض نمایندگان خوزستان در حین سخنرانی وزیر نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری و متوقف شدن جلسه مجلس برای دقایقی اظهار کرد: اولویت نخست نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم، مسئله آب است چرا که بی‌توجهی به این مسئله در سال‌های اخیر باعث نارضایتی مردم و اعتراض‌های بی‌شماری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی در بین مردم خوزستان مربوط به مشکلات حوزه وزارت نیرو است، افزود: با توجه به اینکه سخنرانی وزیر نیرو در مجلس، اولین حضور رسمی وی در مجلس فعلی به شمار می‌رود و تذکر، نطق اضطراری و سوال برای طرح دغدغه‌های مردم از سوی نمایندگان کافی نبود، با هماهنگی برخی نمایندگان خوزستان به جلوی تریبون سخنرانی رفته و ضمن قطع کردن سخنرانی وزیر، خواستار توجه به مشکلات و معضلات مردم در استان خوزستان شدیم.

دلایل اعتراض نمایندگان خوزستان به وزیر نیرو/ پروژه بهشت‌آباد متوقف شود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض ما به وزیر به این علت بود که وی باید فوراً با نمایندگان خوزستان در مجلس جلسه‌ای بگذارد و دغدغه‌های مردم به وی منتقل شود و وی نیز به همراه کارشناسان وزارت نیرو نسبت به ارائه پاسخ‌های لازم به دغدغه‌های مردم خوزستان اقدام کند.

حسینی با اشاره به ۶ دغدغه و خواسته جدی نمایندگان خوزستان در حوزه وزارت نیرو تصریح کرد: ۶ مسئله را به صورت سرپایی و اعتراض به وزیر نیرو و تقی پور معاون وی منتقل کردیم و تأکید داریم وزیر نیرو در جلسه‌ای فوری نسبت به شنیدن این ۶ دغدغه نمایندگان و حل مشکل در این زمینه اقدام کند.

وی ادامه داد: اولین دغدغه نمایندگان خوزستان موضوع انتقال آب از طریق تونل بهشت‌آباد بود که اعتقاد داریم باید فوراً متوقف شود چرا که برای خوزستان فاجعه‌بار خواهد بود. وزیر نیرو اعلام کرد که این پروژه متوقف‌ شده ولی ما عقیده داریم این پروژه فعال است و وزارت نیرو به دنبال مجوز زیست‌محیطی آن است. وزیر نیرو اعلام کرد که کارگاه تونل انتقال آب بهشت آب از سرچشمه‌های کارون دایر است ولی فعال نیست ولی ما اعلام کردیم اگر فعال نیست باید فوراً جمع‌آوری شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: مسئله دومی که نمایندگان نسبت به آن اعتراض دارند، مسئله تأمین آب شرب مناطق مختلف استان خوزستان است. این روزها وزارت نیرو به دنبال مطرح شدن مسئله به بخش غیزانیه اهواز توجه کرده است ولی در خوزستان، ده‌ها منطقه مثل غیزانیه داریم که باید نسبت به تأمین آب شرب دارای کیفیت و کمیت مناسب برای آنها اقدام فوری صورت بگیرد.

حسینی تأکید کرد: مسئله سومی که به وزیر اطلاع دادیم؛ مسئله بحران فاضلاب در خوزستان است که اغلب مناطق استان را با خود درگیر کرده است و باید برای حل این معضل که خانواده‌های فراوانی را در استان با چالش مواجه کرده است، وزارت نیرو چاره‌اندیشی کند. این درست که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز به خوبی حمایت کرده‌اند ولی مدیران وزارت نیرو نیز باید در این خصوص سرعت عمل داشته باشند و معضل آب و فاضلاب استان را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: مسئله چهارم مطرح شده از سوی نمایندگان خوزستان در مجلس، مسئله برق است. خوزستان گرم‌ترین استان کشور است و قطع شدن برق مردم حتی برای دقایقی در این استان قابل‌تحمل نیست در حالی که برخی مناطق استان با چالش کمبود برق پایدار مواجه هستند و به وزیر نیرو اعلام شد که این مسئله باید فوراً در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی به خواسته پنجم نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: صدور مجوز آب برای فاز دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری برای ۲۲۹ هکتار نیز از دیگر خواسته نمایندگان استان از وزیر نیرو بود که این مجوز که می‌تواند زمین‌های فراوانی در استان را احیا کند، در وزارت نیرو معطل مانده است و ما انتظار تسریع در صدور آن را داریم.

حسینی در خصوص خواسته ششم نمایندگان از وزیر نیرو بیان کرد: اعتراض دیگر ما به وزیر نیرو در خصوص عزل و نصب مدیران وزارت نیرو در استان خوزستان بود که ما به شدت به آن معترض هستیم و قصد داریم نظرات خود را به وزیر نیرو اعلام کنیم تا نسبت به بهبود این وضع چاره‌اندیشی فوری صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد هفته آینده نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای مفصل با وزیر نیرو داشته باشند و این ۶ مسئله به منظور چاره‌اندیشی وزیر به همراه جزئیات کامل و مفصل طرح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین