کد خبر: ۶۵۵۴۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و ۱۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر رسید.  در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۵۸۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دانشگاه علوم پزشکی برخی استان‌ها اعلام کرده‌اند که بنا به دستور وزارت بهداشت دیگر آمار روزانه بیماران کرونا را اعلام نخواهند کرد و تنها مرجع اعلام آمار بیماران کرونا در کشور وزارت بهداشت خواهد بود.

سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۲۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

وی گفت: گزارش ها حاکی از این است که پروتکل های بهداشتی در اکثر شهرها به درستی رعایت نمی شود و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا کرده است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کنترل بهتر اپیدمی کووید۱۹ کمک کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۲۵۹ ۲۷۰ ۴۷۲۰ ۸۲۲۲
3 اردبیل ۱۲   ۲۱۳۴ ۳۲۳۲
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۷      
5 البرز        
6 ایلام ۴۰ ۷۳ ۱۰۷۶ ۱۳۳۹
7 بوشهر ۴۹ ۳۰ ۹۰۴ ۲۲۳۰
8 تهران ۲۶۰*      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۶ ۳۱ ۸۳۵ ۸۹۳
10 خراسان جنوبی ۲۶ ۴۷ ۷۸۲ ۸۵۳
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی        
13 خوزستان        
14 زنجان      
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۱۳ ۱۶۵   ۳۴۳۵
17 فارس        
18 قزوین        
19 قم ۳۰      
20 کردستان        
21 کرمان        
22 کرمانشاه ۳۱۴ ۱۶۹   ‭۷۵۷۳‬
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان   ۸۹   ۶۶۲۵
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۲۶ مورد ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی /فوتی‌ها ۴۷ نفر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۲۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: شمار فوتی ها در استان به ۴۷ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی زاده بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار و اطلاعات بیماری کرونا در استان عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۲۶ مورد مثبت اعلام شده است.

وی بیشترین موارد شناسایی شده ابتلاء طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان قاین با ۱۰ مورد و شهرستان سرایان هشت مورد بوده است، گفت: متأسفانه یک نفر از بیماران نیز فوت شده و شمار فوت شدگان به ۴۷ نفر رسیده است.

مهدی زاده شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۸۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بیماران بستری نیز افزایش یافته و هم اکنون به ۲۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: ۷۸۲ نفر از مبتلایان کرونا در استان نیز بهبود یافته‌اند.

به گفته مهدی زاده تا به امروز ۷ هزار و ۷۸ تست کرونا در استان انجام شده است.

وی بیان داشت: بیشترین شمار مبتلایان تا به امروز نیز با شناسایی ۲۷۹ نفر مربوط به شهرستان بیرجند و در رتبه بعدی ۱۵۶ نفر در شهرستان طبس بوده است.

سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی و ثبت شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس در سیر صعودی ابتلا به مووید ۱۹ در استان ایلاماستان یکهزار و ۳۳۹ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است یادآور شد: مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۷۳ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در سه روز گذشته۱۱۸ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس در استان ایلام به ثبت رسیده است گفت: متاسفانه بی توجهی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی از علل افزایش آمار ابتلایان به این بیماری در استان ایلام است.

بگفته کریمیان تداوم این روند و بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند باعث خسارت‌های جبران ناپذیری در بحث سلامت عمومی مردم شود.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

▪️شهرستان ایلام ۴۸۷ مبتلا و ۲۷ مورد فوتی
▪️شهرستان ایوان ۱۹۷ مبتلا و ١۷ مورد فوتی
▪️شهرستان دهلران ۱۵۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی
▪️شهرستان مهران ۸۶ مبتلا و ۷ مورد فوتی
▪️شهرستان دره‌شهر ۸۴ مبتلا و ۶ مورد فوتی
▪️شهرستان آبدانان ۸۳ مبتلا و ۱ مورد فوتی
▪️شهرستان چرداول ۶۷ مبتلا و ۳ مورد فوتی
▪️شهرستان بدره ۵۴ مبتلا و ۴ مورد فوتی
▪️شهرستان ملکشاهی ۴۹ مبتلا و ١ مورد فوتی
▪️شهرستان سیروان ۳۶ مبتلا و ٣ مورد فوتی
▪️شهرستان هلیلان ۳۹ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۱۳۳۹ نفر، تعداد بستری موجود ۴۳ نفر، بهبود یافته نیز ۱۰۷۶ نفر.

شناسایی ۱۶ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۸۹۳ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی ۱۶ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز پنج شنبه ۲۲ خرداد، ۸۹۳ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۸۳۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۳۱ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست.

شیرانی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۷۶۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از شش هزار و ۴۸۵ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

۷ فوتی جدید در سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان تشخیص داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با ابتلای این ۱۱۳ نفر تا ظهر امروز، آمار ابتلا به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان، به سه هزار ۴۳۵ نفر رسیده است.

میری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هم ۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جانباخته‌ها به ۱۶۵ نفر رسید.

وضعیت بهداشت و فاصله گذاری در پایانه مسافربری ایرانشهر هم بررسی شد.

فوت ۳ بیمار مبتلا به کرونا در سیب وسوران

رییس مرکز بهداشت سیب وسوران هم با بیان اینکه فوتی‌های کرونا در سیب وسوران دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند گفت در مجموع سه نفر در این شهرستان براثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند که این فوت‌ها، یک مادر باردار۱۷ ساله به دلیل بیماری عفونت پس از زایمان و خانم ۶۲ساله دیگر به علت مشکلات کلیوی و خانم ۶۰ ساله هم به علت مشکلات ریوی بودند که با توجه به ارائه خدمات درمانی اورژانسی بازهم فوت شده اند.

از ابتدای بحران کرونا ۱۹ نفر در سیب وسوران به این بیماری مبتلا گردیده اند و به محض شناسایی تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته اند.

عادی شدن وضعیت کرونا در سطح استان و عدم رعایت اصول بهداشتی از مهمترین مشکلات ما در زمینه پیشگیری از کرونا در سیب وسوران است.

بستری شدن ۸۷ فرد مشکوک به کرونا در اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این مدت همچنین ۵۲ نفر از مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) با بهبود وضعیت جسمانی ترخیص شدند.

آرش نجیمی با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۵ نفر در استان به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا تحت مراقبت پزشکان قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۱۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس گیر برسیم.

ذیرش ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و دوم خردادماه، ۳۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۲۲ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۲ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

شناسایی ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

برای نخستین بار پس از شیوع کرونا در استان کرمانشاه، تعداد موارد مثبت ابتلا در یک شبانه روز از مرز ۳۰۰ مورد گذشت.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ️تعداد موارد مثبت قطعی در استان در شبانه روز گذشته به ۳۱۴ مورد رسید که از این تعداد ۳۴ مورد جزء بیماران بستری هستند و با این حساب در ۲۴ ساعت گذشته هر ساعت ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شده است. با ثبت سه مورد فوتی دیگر طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان کرونا در استان کرمانشاه به ۱۶۹ نفر رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: با انجام ۷۵۹ مورد نمونه گیری در روز گذشته، تا کنون ۲۷ هزار و ۱۷۴ مورد تست کرونا در استان انجام شده است.

شناسایی ۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا دراستان اردبیل

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شناسایی وبستری شده اند.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کوید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع تا کنون به ۳۲۳۲ نفر رسید.

از این تعداد تا کنون ۲۱۳۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۹۴ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.

جان باختن دو نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ساعت با جان باختن دو نفر از مبتلایان به کرونا در استان، شمار جانباختگان به ۸۹ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط تلفنی با خبر۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: یکی از جان باختگان خانمی ۵۴ساله از رودان با سابقه فشار خون بالا و فرد دیگر نیز خانم ۴۰ساله باردار از بندرعباس بدون بیماری زمینه‌ای بوده است.

وی گفت:اکنون ۱۴۵بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۲۳نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: تاکنون ۲۵هزار و ۷۵۴آزمایش کرونا در استان انجام شده است.

دکتر نوروزیان شرکت در تجمعات، جشن‌های تولد، مراسم‌های عروسی و عزا را از مهمترین دلایل افزایش کرونا در استان عنوان کرد.

وی از مردم خواست تا اطلاع بعدی از شرکت در این مراسم‌ها خودداری کنند همچنین فاصله فیزیکی را به طور جدی رعایت کرده و در مکان‌های عمومی و شلوغ حتما از ماسک استفاده کنند.

ابتلای ۲۵۹نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۲۵۹نفر به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در استان گفت: با شناسایی ۲۵۹مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۸هزار و ۲۲۲نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تعداد کل بهبودیافتگان را نیز ۴هزار و ۷۲۰ اعلام کرد.

آقازاده افزود:با فوت ۷تن در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب و خوی تعداد کل فوتی‌ها به ۲۷۰تن رسید.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

آمار پراکندگی مبتلایان به کرونا را در استان بوشهر در اینفوگرافی زیر ببینید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

---

*افرادی که به تازگی بستری شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
آنارشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
3
انقدر جمع و تفریق زدید اخرش جلوی همین امار هم گرفتید . انگار هیچکس سواد نداشت غیر این چند نفر . انگار فقط اینجا مسئول اماره که مدام شاکی میشن ازش .
عزیزم اشتباه زدی . بدجور یاد گرفتیم همیشه اصل موضوع رو ول کنیم و به شاخه ها بپردازیم . برو یقه وزیر رو بگیر اگر جرات داری نه اینکه بیای با سواد دوزاریت نظر بدی .
تازه همیشه فقط یه نفر درست جمع میزد . باور ندارید ؟ برید ببینید امار دیروز رو چند نفر تونستن به 3412 برسن ؟ جمع کل 21 استان بود .
دمتون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
واقعا وزارت بهداشت ...رو داریم ........
تاکی دروغ
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
2
2
مردم نامحرمن ودرهیچ موضوعی تاحالا باهاشون صادق نبودیم حتی مریضی کرونا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
بازهم دروغ چرا آمار خوزستان بی صاحب و بیکس رو نزدین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین