کد خبر: ۶۵۵۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

پیشنهاد ویژه یک اصلاح طلب به اصولگرایان و نمایندگان جدید

یک فعال سیاسی گفت: مجلس یازدهم با شرایط ویژه‌ای به صورت یک‌دست اصولگرا شکل گرفت. در چنین شرایطی دو راه برای مجلس وجود دارد. یا سیاست تهاجمی و حذفی با مخالفان و منتقدان را پیش گیرد یا تعامل سازنده با دولت به همراه نقد دلسوزانه در راستای تحقق مطالبات مردم را دنبال کند.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا انصاری ‌ با تاکید بر ضرورت انسجام و همدلی در شرایط فعلی به خصوص وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: با توجه به بحران تحریم و پاندمی کرونا که شرایط سختی را در کشور ما بویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است و همچنین با توجه به موضوع ناکارآمدی و انتصابات برخی افراد نالایق طبیعی است که شرایطی در کشور ایجاد شود که ما در انتخابات ۹۸ شاهد مشارکت و حضور حداکثری نباشیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود حاکمیت وظایف خودش را در قبال مردم انجام ندهد و انتظار داشته باشد که همراهی و همدلی آنان را داشته باشد. تنها اتکا همراهی و همدلی مردم با مسئولین است و این امر از طریق همراهی و همدلی مسئولین با یکدیگر، بهبود شاخصه‌های اقتصادی سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی میسر خواهد شد. تا اصلاح این امور صورت نگیرد هر گونه تلاش برای بهبود امور نقش بر آب می شود.

پیشنهاد ویژه یک اصلاح طلب به اصولگرایان و نمایندگان جدید

به نوشته ایسنا، این فعال سیاسی گفت: مجلس یازدهم با شرایط ویژه‌ای به صورت یک‌دست اصولگرا شکل گرفت. در چنین شرایطی دو راه برای مجلس وجود دارد. یا سیاست تهاجمی و حذفی با مخالفان و منتقدان را پیش گیرد یا تعامل سازنده با دولت به همراه نقد دلسوزانه در راستای تحقق مطالبات مردم را دنبال کند.

انصاری گفت: در چنین شرایطی اگر مجلس و دولت راه آشتی با مردم را پیش بگیرند هم سرنوشت اصولگرایان و هم سرنوشت کل کشور بهبود می‌یابد. با توجه به نابرابری حاکم بر جامعه باید قبول کنیم راهی که در گذشته طی شده درست نیست و باید مسیر آشتی ملی را طی کنیم.

گذر زمان مشخص می‌کند کدام دوره مجلس مشکلات کشور را بیشتر کرد

اعتمادآنلاین نیز نوشت: مجلس یازدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که تعدادی از نماینده‌های مجلس یازدهم انتقاداتی تند درباره عملکرد مجلس دهم مطرح می‌کنند و حتی علت «پایین آمدن میزان مشارکت در انتخابات دوم اسفند» را ناکارآمدی نمایندگان مجلس دهم می‌دانند. رویکرد این دسته از نمایندگان مجلس یازدهم با واکنش نمایندگان مجلس دهم روبه‌رو شده است.

محمدرضا بادامچی‌، عضو فراکسیون امید مجلس دهم،در این باره اظهار داشت: مجلس دهم کارنامه‌ای پربار از خودش بر جای گذاشت و با وجود همه مشکلات و مانع‌تراشی‌ها توانستیم لایحه‌های خاک‌خورده را بعد از سال‌ها به قانون تبدیل کنیم؛ به عنوان مثال قانون تجارت که از زمان آقای خاتمی و دولت اصلاحات بلاتکلیف مانده بود به سرانجام رسید تا اتفاق مهمی در فضای تجارت بیفتد.

عضو حزب اسلامی‌ کار در ادامه گفت: همچنین می‌توان به بررسی شرایط فرزندان دوتابعیتی اشاره کرد که ما با اصلاح قانون تعداد زیادی از فرزندانِ به لحاظ قانونی بی‌هویت را شناسنامه‌دار کردیم تا بتوانند مثل همه از حقوق‌های مسلم بهره‌مند شود.

وی افزود: دوستانی که به ما اشکال می‌گیرند حتماً می‌دانند گروهک تروریستی داعش برای جذب نیرو در همه کشورها به سراغ کسانی می‌رود که از حقوق شهروندی محروم‌اند. ما در حالی تکلیفِ بلاتکلیف‌ها را مشخص کردیم که لایحه مربوط به آنها به مدت ۱۱ سال در کمیسیون‌های ادوار مختلف مجلس خاک خورده بود.

او توضیح داد: مجلس دهم در دوره‌ای مسئولیت داشت که بنا بر گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه، درآمدهای نفتی از ۱۲۰ میلیون دلار به رقم نازل ۹ میلیون دلار رسید که این ناشی از تحریمی است که به واسطه تندروی‌ها و مانع‌تراشی گروه‌های داخلی به کشور تحمیل شد.

بادامچی تاکید کرد: آنهایی که با افراطی‌گری مانع پایداری ایران شدند به جای تخریب مجلس دهم یا هر نهاد و فرد دیگری، سرشان را پایین بیندازند و به خاطر سخت کردن شرایط کشور و فشارهایی که به مردم وارد می‌شود، خجالت بکشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به آنهایی که برای تخریب مجلس دهم آستین‌ها را بالا زده‌اند یادآوری می‌کنم که در همان دوره هم اصولگرایان رأی اکثریت را داشتند و اگر اشتباهی هم بود که به نظر من کم بود، فقط نمی‌توانند دنبال تخریب چهره‌ اصلاحات باشند. با این حال من به قدری به کارنامه‌ دوره قبل باور دارم که حتی نظر علی لاریجانی را که گفت «مجلس دهم مظلوم بود» قبول ندارم؛ چون مجلس مظلوم نمی‌توانست آن همه دستاورد داشته باشد.

محمدرضا بادامچی در پایان گفت: گذشت زمان روشن خواهد کرد که کدام مجلس تاثیرگذاری مثبتی داشته است و کدام مجلس مشکلات کشو را بیشتر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین