اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی پاندمی ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد. این موضوع منجر به بروز مسائل و مشکلاتی برای صنایع شد و بسیاری از شرکتها مجبور شدند در راستای تابعیت از قوانین دولتی، کارخانههایشان را تعطیل کنند. این تاخیر در روند تولید، زنجیره تامین کالا را با مشکلات جدی مواجه کرد و باعث شد بازار تبلت که در حالت عادی هم روندی نزولی داشت، افت ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کند.
اما برخلاف این اوضاع بحرانی، برخی برندها اوضاع بهتری دارند؛ هوآوی در همین بازه زمانی موفق شده رشد ۴.۳ درصدی را ثبت کند.
پیش از این در بازار تبلت چین، سری آیپد اپل محبوبترین انتخاب بود. اما یکی از جدیدترین گزارشهای موسسه IDC نشان میدهد که فروش اپل در این بازار افت ۴۲.۵ درصدی داشته و این موضوع نشاندهنده شکست اپل در مقابل هوآوی و تبلتهای پرفروشاش در بازار چین است؛ اپل ۳۵.۱ درصد از سهم بازار و هوآوی ۴۰.۲ درصد را در ۳ماهه اول سال به خود اختصاص دادهاند.
به نظر میرسد هوآوی از استثناهای این صنعت محسوب میشود. چرا که دیگر تولیدکنندگان OEM مانند شیائومی، لنوو و مایکروسافت هم با افت فروش مواجه بودند.