کد خبر: ۶۵۵۶۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵

توضیح در خصوص خودکشی کارگر شرکت نفت

موسسه حفاظتی ومراقبتی نظم‌آفرینان ایمان در خصوص کارگر طرف قرارداد این شرکت که بامداد پنجشنبه در محل کارش در محدوده چاه شماره ۱۹میدان نفتی یادآوران در غرب خوزستان خودکشی کرد اطلاعیه صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این اطلاعیه که روز جمعه صادر شد آمده است "این موسسه در پی انتشار اخباری که جانب انصاف در نقل و انتقال آن رعایت نشده است در این لحظات حزن‌انگیز جهت تنویر افکارعمومی و ارائه گواه و مدرک جهت قضاوت صحیح ناچار به ادای پاره‌ای توضیحات است.

در این اطلاعیه تصریح شده است هرچند که ترجیح بر این بود توضیحات در این باره پس از برگزاری مراسم سوگواری دوشادوش خانواده محترم محمدی روشن ارائه شود.

توضیح در خصوص خودکشی کارگر شرکت نفت

این اطلاعیه می‌افزاید:لازم به توضیح است که حقوق و مزایای اسفندماه و عیدی و سنوات مرحوم محمدی روشن به‌طور کامل و بر اساس قانون کار و قرارداد منعقده پرداخت شده است که مدارک روز‌های حضور ایشان در محل کار و اسناد پرداختی در پیوست یک ارائه شده است.

در ادامه امده است در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته قرارداد وی به دلیل یک مشکل شخصی تمدید نگردیده و بازگشت به محل کار منوط به حل مشکل وی شد.

این اطلاعیه افزود: بر اساس مدارک موجود که در صورت نیاز قابل ارائه است متعاقبا مرحوم به مدت ۲۱ روز در موسسه شفا تحت مداوا قرار گرفته و پس از طی این دوران با مساعدت موسسه نظم آفرینان ایمان به محل کار خود بازگشته است.

در فراز دیگری از این اطلاعیه آمده است "لازم به ذکر است که موعد پرداخت حقوق اردیبهشت، بر اساس روال در پانزدهم ماه بعد یعنی نیمه خرداد بوده است که تا به امروز با ۶ روز تأخیر و دیر کرد مواجه شده است.

این شرکت افزود: حال قضاوت با افکارعمومی و وجدان‌های بیداراست که آیا ۶ روز دیرکرد می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتکاب به خودکشی آن هم در محل کار باشد؟ قطعاً علل و عوامل و انگیزه وقوع این حادثه تلخ را باید در جای دیگری به جز محیط کارجست.

در ادامه امده است بار دیگر متذکر می‌شویم که علل و عوامل وقوع این حادثه تلخ ارتباطی به محیط کار و مسائل کاری ندارد.

این اطلاعیه ‎می‌افزاید"موسسه نظم آفرینان ایمان همه مدارک ومستندات موجود و مورد درخواست مقامات قضایی را تحویل مسئولان ذیربط داده است و خود را موظف به ادای تمامی حق وحقوق قانونی در قبال همکار مرحوم و خانواده محترم وی دانسته و از انجام هیچ وظیفه‌ای فروگذار نخواهیم کرد.

دستور وزیر نفت برای پیگیری خودکشی عمران محمدی روشن

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پی مرگ کارگر شرکت پیمانکاری موسسه نظم آفرینان ایمان محمدرضا شمسایی مشاور خود را مامور پیگیری علت واقعی حادثه خودکشی این کارگر کرد.

در همین حال پلیس آگاهی خوزستان در حال بررسی جوانب و علل دقیق خودکشی عمران محمدی روشن استو قرار است پس از انجام تحقیقات کامل علت این خودکشی به دستگاه قضایی و افکار عمومی اعلام شود.

شرکت‌های پیمانکاری نفتی زیادی در بلوک‌ها و میدان‌های نفتی مستقل و مشترک غرب خوزستان در محدوده شهرستان‌های خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه در حال فعالیت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
11
تمامی پیمانکاران کشور ایران خصوصا" در وزارت نفت از اقازادگان و رانت خواران دولتی هستند و با زد و بند و اجحاف در حقوق کارگران به ثروتهای نجومی دست یافته اند . تا ریشه فساد و رانت و اختلاس برچیده نشود وضعیت بهتر نخواهد شد
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
9
هیچ کس بخاطر ۶روز حقوق دیرتر خودش را دار نمی زند حقیقت را بگوئید پیمانکاران زالو صفت خون کارگر را میمکند آنها دلالان مفتخور اقتصادی که با نفوذ و زدوبند پروژه ای را میگیرند و حق کارگر را میخورند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
11
درود این شرکت داره دروغ میگه من خودمم پیمانکاری نفت هستم مارو مجبورمیکنن که قراردادجدیدرد امضاکنیم بندهایی درقردادبه ضررکارگرهست وبدلیل عدم پشتیبانی وزارت کارونبودسندیکای کارگری چنین اتفاقاتی میوفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
, سلام بله برای کسی که میلیونی حقوق میگیرد 6روز که هیچ یک ماه هم مهم نیست نه برای کارگری که یک روزش هم دیراست چی برسد به شش روز کارفرما محترم
Shayan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
7
بخدا قسم اگه وام مسکن وزارت نفت رو افزایش ندید منم همینکار جلوی وزارت نفت میکنم کسی بفکر ما نیست همه سازمانها وارگانها دویست وپنجاه میلیون وام میدن همه امسال بیست وشش درصد افزایش حقوق داشتن اما
پاسخ ها
Salar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
دمت گرم ما منتظردومیش هستیم ....پس فردا یه انگ بهت میچسبون ومیگن ۶ماه تو بخش روانیها بستری بوده تمام
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
خودشو پس اشتباهی دار زده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
در اطلاعیه اشاره به دریافت حقوق اسفند شده ودرادامه نوشته حقوق اردیبهشت در نیمه خرداد پرداخت می شود که شش روز تاخیر .اما از حقوق فروردین که باید در اردیبهشت پرداخت بشود حذف شده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین