کد خبر: ۶۵۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

وقوع سیلاب‌های مرگبار در جنوب چین

طوفان‌ها و بارندگی‌های شدید اخیر منجر به کشته شدن پنج نفر در یک منطقه جنوبی چین شد که در یک هفته اخیر با وقوع سیلاب‌های سهمگین مواجه شده است.
وقوع سیلاب‌های مرگبار در جنوب چین
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات شهر "زونیای" چین واقع در جنوب کلانشهر "چونگ‌کینگ" اعلام کردند در پی طوفان‌های اخیر که از اواخر پنجشنبه شب آغاز شده، پنج نفر جان باخته و هشت نفر دیگر نیز مفقود شدند.

به گفته مقامات محلی چین، این طوفان‌ هم‌چنین تاکنون منجر به تخلیه دست‌کم ۱۳ هزار نفر، خسارت دیدن بیش از ۲۰۰۰ خانه و تخریب بخش‌های مختلفی از جاده‌ها و سه پل در این شهر از استان "گوئیژو"ی چین شده است.

طوفان‌های قبلی نیز طی این مدت ۱۳ کشته در نزدیکی استان "هون‌آن" و منطقه "گوانگشی" چین بر جای گذاشته بودند.

سیلاب‌ها و طغیان‌های فصلی مرتباً مناطق تحتانی سیستم‌های مهم رودخانه‌ای چین، به ویژه مناطق اطراف رود "یانگ‌تسه" و رود "پرل" در جنوب را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وزارت مدیریت بحران چین در اوایل هفته جاری اعلام کرد در پی وقوع‌ طوفان‌های اخیر بیش از ۲۰۰ هزار نفر مجبور به رفتن به پناهگاه‌ها شده‌اند و خسارات اقتصادی وارده بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بخش مهم گردشگری منطقه "گوانگشی" که پیش‌تر به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کروناویروس قرار گرفته است، اکنون در اثر سیلاب‌ها دوباره زمین خورده است. شهر "گویلین" در این منطقه واقع شده و به خاطر داشتن منظره‌های سنگی مشهور است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات چین مدت‌هاست به دنبال کاهش سیلاب‌ها از طریق ساخت سدهایی از جمله روی رود "یانگ‌تسه" هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین