کد خبر: ۶۵۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

افزایش بستری بیماران کرونا در اصفهان زنگ خطری برای آینده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ۱۰ روز پیش تاکنون روزانه سه تا پنج درصد مبتلایان به کرونا در این استان افزایش می‌یابند که زنگ خطری برای آینده است..
آفتاب‌‌نیوز :

طاهره چنگیز روز شنبه در حاشیه سی و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد بستری‌های بیماری کرونا در ۲۲ شهرستان استان اصفهان در زمان حاضر ۴۵۰ نفر است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که هفته قبل ۳۵۰ نفر بستری داشتیم و متاسفانه شاهد افزایش بستری‌ها هستیم که زنگ خطری برای آینده است.

افزایش بستری بیماران کرونا در اصفهان زنگ خطری برای آینده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پیش از این با روند رو به کاهش ابتلا و بستری بیماری کرونا مواجه بودیم و بر همین اساس برخی بیمارستان‌های مرجع کرونا تغییر سیاست دادند و به سمت پاک شدن حرکت کردند.

وی ادامه داد: البته انتظار می‌رفت که با آغاز بازگشایی‌ها شاهد افزایش ابتلای به کرونا باشیم ولی آنچه می‌تواند این روند را کُند سازد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی است.

چنگیز ادامه داد: بیماری کرونا هیچ دارو و واکسن ندارد و تنها راه جلوگیری و پیشگیری، رعایت دستورات بهداشتی است که به طور خاص استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و به ویژه فضاهای بسته مثل اتوبوس‌ها و مترو و امثال آن و سالن‌ها و همچنین ضدعفونی و شستشوی دست‌ها اقدامات مناسبی برای انتقال این بیماری است‌.

وی تصریح کرد: مردم مساله بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا کرونا هنوز هست و شکست نخورده است و لذا با رعایت موازین بهداشتی اجازه ندهیم که این بیماری روند فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مختل سازد و باید همیشه سایه این دشمن را در کنار خود حس کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: البته نظارت ها با قوت ادامه دارد و تا کنون ۱۹۸ هزار بازرسی در استان انجام شده است که ۳۰ هزار آن به اعمال قانون و ۴۵ هزار نیز به پلمب واحد منجر شده است.

وی در خصوص بیمارستان‌های ارجاع کرونا، گفت: بیمارستان‌های استان مکلف شدند بر اساس نقشه درمان تعداد مشخصی تخت معمولی و آی‌سی‌یو را به صورت ایزوله به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: این مساله شامل همه بیمارستان‌های دولتی داخل شهر اصفهان است و البته برخی بیمارستان‌ها در استان که این امکان را ندارند مشمول این ارجاع نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۴ خرداد، درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی دو هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید،۷۱۴نفر مورد بستری و ۱۶۹۶ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۷۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین