کد خبر: ۶۵۵۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷

هشدار درباره جیره‌بندی آب در چهارمحال و بختیاری

مسئولان آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری درباره جیره بندی آب دراین استان هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست آب و فاضلاب روستایی استان با اعلام افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روستا‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: مردم استان صرفه جویی نکنند، جیره بندی حتمی است.

سهراب بهرامی از لزوم صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی در ماه‌های گرم پیش روی سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ولزوم رعایت بهداشت فردی بخصوص شستشوی مکرر دست‌ها به خودی خود مصرف آب را امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بالا برده که نیاز است خانواده‌های محترم آموزش‌های لازم را به فرزندان خود در مورد بستن شیر آلات در هنگام استفاده از مایع دستشوئی بدهند.

هشدار درباره جیره‌بندی آب در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: مدیریت مصرف وصرفه جویی در مصرف آب شرب در فصل تابستان از الزامات اجتناب ناپذیر خانواده‌ها در جهت جلوگیری از هدر رفت آب این ماده بی بدیل وغیر قابل جایگزین است.

بهرامی با اشاره به مشقت‌های فراوان تولید، گندزدایی و توزیع آب شرب از مشترکین محترم روستایی خواست: ازآب آشامیدنی برای ساخت وساز، باغکاری ومصارف غیر شرب جدا خودداری کنند.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی استان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری روزانه نودوپنج میلیون لیتر معادل ۹۵۰۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی تولید می‌کند که پس از گند زدایی وذخیره سازی در بین مشترکین روستایی استان توزیع می‌شود.

بهرامی افزود: با این حساب مصرف روزانه هر نفر ۲۹۰ لیتر است در صورتی که سرانه مصرف آب در شبانه روز بر اساس آئین نامه‌ها واستاندارد‌ها ۱۳۰ لیتر در شبانه روز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
اگر قانون رعایت شود و لوله های کشیده شده تا نوک کوه ها برچیده شود و محیط زیست و زمینهایی که روزی منابع طبیعی بودند از کوه خواران و زمین خواران برگردانده شود آب اضافه هم می آید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین