کد خبر: ۶۵۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

درگیری پلیس و تظاهرکنندگان در لندن/ بیش از ۱۰۰ معترض بازداشت شدند

با وجود اخطار پلیس، هزاران تن در مرکز پایتخت انگلیس تظاهرات کردند و گروهی از نیروهای پلیس نیز با برخی معترضان درگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس با تظاهرکنندگان دست راستی از جمله طرفداران تیم فوتبال انگلیس درگیر شد تا اجازه ندهد آنها با عبور از حصار آهنی با تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی درگیر شوند.

طرفداران فوتبال انگلیس در میان گروه‌های راست‌گرای افراطی هستند که گفته‌اند قصد دارند از مجسمه‌ها و بناهایی که نماد تاریخ بریتانیا هستند، در مقابل تخریب محافظت کنند. در تظاهرات شنبه گذشته عده‌ای روی مجسمه وینستون چرچیل، نخست‌وزیر انگلیس در دوره جنگ جهانی دوم نوشته بودند که او «نژادپرست» بود.

درگیری پلیس و تظاهرکنندگان در لندن/ بیش از ۱۰۰ معترض بازداشت شدند

از زمان کشته شدن جورج فلوید، مرد آفریقایی‌تبار توسط پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای در سراسر جهان در اعتراض به تبعیض نژادی آغاز شده است. امروز هم در شهرهای دیگر از جمله پایتخت فرانسه همزمان تظاهرات برگزار شده است.

تظاهرات همزمان معترضان به نژادپرستی و فعالان راستگرا در مرکز لندن جریان دارد. شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که پلیس در مواردی با تجمع‌کنندگان درگیر شده است.

پلیس لندن چند گروه را از شرکت در تظاهرات منع کرده بود. برگزارکنندگان تظاهرات ضدنژادپرستی هم از هوادارانشان خواسته بودند که روز شنبه به مرکز شهر نروند.

یکی از رهبران جنبش ضدنژادپرستی به هوادارانش گفت که چنین درگیری‌هایی ممکن است معترضان را از هدف اصلی که از بین بردن نژادپرستی سازمان‌یافته است، دور کند.

بر اساس گزارش یورو نیوز، پلیس انگلیس از بیم بروز درگیری در جریان راهپیمایی ضدنژادپرستی محدودیت‌هایی در این شهر اعلام کرده است.

پلیس با احتمال این که در جریان این راهپیمایی مدافعان جنبش ضدنژادپرستی با راست‌گرایان افراطی درگیر شوند، از همه معترضان خواسته بود تا به راهپیمایی خود در ساعت ۵ عصر پایان داده و متفرق شوند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، شهرهای مختلف انگلیس روز شنبه بار دیگر صحنه اعتراضاتی علیه نژادپرستی بود. این اعتراضات اما در لندن با درگیری میان معترضان به نژادپرستی و گروه‌های راستگرایی همراه شد که از مجسمه‌های مرتبط با دوره استعمار دفاع می‌کنند.

بیش از ۱۰۰ معترض در جریان اعتراضات لندن بازداشت شدند

پلیس اسکاتلندیارد از بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض در جریان اعتراضات روز شنبه در لندن با اتهاماتی از جمله بی‌نظمی خشونت‌بار، حمله به ماموران و حمل سلاح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس متروپولیتن لندن در پیامی توییتری اعلام کرد: تا ساعت ۲۱ روز شنبه به وقت لندن بیش از ۱۰۰ معترض حین اعتراضات با اتهاماتی از جمله نقض صلح، بی‌نظمی خشونت‌بار، حمله به افسران، حمل سلاح، حمل داروهای غیرمجاز، مستی و بی‌نظمی بازداشت شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین