کد خبر: ۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
چمران:

جنوب تهران مرز ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- رییس شورای شهر تهران در واكنش به سخنان دبیر شورای عالی ترافیك مبنی بر احداث منوریل بدون مصوبه شورای شهر تهران، گفت: «مسوولان شورای عالی ترافیك به جای طرح بیخودی و بی‌جای بحث منوریل در رسانه‌ها در این زمینه با شورای شهر تهران صحبت كنند».

به گزارش آفتاب، «مهدی چمران» پس از پایان چهل و یكمین جلسه علنی شورای شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد در پاسخ به این پرسش که چرا دبیر شورای عالی ترافیك، كه قبلا در مدیریت شهری مسوولیت داشته‌اند، بر احداث منوریل بدون مصوبه شورای شهر تاكید دارند؟ گفت: «بنده نیز از اظهارات وی تعجب كردم و خواهش ما این است كه به جای این اظهارات با شورای شهر صحبت كنند».

وی افزود: «شورای شهر هیچ پاسخی را به صورت رسانه‌ای درباره منوریل نمی‌دهد، زیرا قانون همه چیز را در این زمینه مشخص كرده است».

رییس شورای شهر تهران درباره طرح BRT نیز گفت: «طرح فعلی شهرداری، استفاده بهینه از خط ویژه است و اگر اتوبوس‌ها خریداری و ایستگاه‌های BRT نصب شد، آن موقع درباره این طرح بحث و بررسی می‌شود».

وی تصریح كرد: «شهرداری تهران می‌تواند به وسیله طرح BRT اتوبوسرانی را در سطوح مختلف ارتقا دهد و این ارتقا می‌تواند از پایین‌ترین تا بالاترین سطح كه همان استقرار كلیه تجهیزات این طرح است، باشد».

چمران در پاسخ به زمان تعیین تكلیف آرم طرح ترافیك، گفت: «نشست‌ها و رایزنی‌هایی در این زمینه با مسوولان مربوطه انجام و از نظر بنده این موضوع حل شده است، اما هم اكنون مشكل دیگری مطرح شده كه به دنبال حل آن هستیم».

وی پاسخگویی به سایر سوالات در زمینه آرم طرح ترافیك را منوط حصول نتیجه نهایی جلسات در این زمینه كرد و درباره مهلت اعتبار آرم‌ها، گفت: «مشكلی در این زمینه وجود ندارد و در صورت بروز مشكل همچون سال گذشته، می‌توان مهلت اعتبار آرم‌ها را تا پایان مهر ماه تمدید كرد».

چمران درباره حریم جنوب تهران گفت: «به خاطر بلایی كه بر سر تهران آورده‌اند، تهران در جنوب حریم ندارد، به طوری كه حریم اسلامشهر بخشی از محدوده تهران را گرفته و گفته شده خیابان آزادگان حد فاصل بین تهران و حریم اسلامشهر است و از طرف دیگر حریم ندارد».

وی در پاسخ به وضعیت ساكنان ساختمان‌های موجود در ارتفاعات 1800 پس از تدقیق گفت: «افرادی كه دارای مجوز و پروانه ساخت در حال زندگی در این ساختمان‌ها هستند، حقوق مكتسبه آن‌ها حفظ می‌شود و حقوقشان را رعایت می‌كنیم».

رییس شورای شهر تهران افزود: «البته فاصله‌ای به عنوان پهنه خدماتی گردشگری و نظایر آن در خط محدوده در نظر گرفته شده و ساكنان این ارتفاعات در صورت تمایل می‌توانند، واحدهای مسكونی را به امور خدماتی و گردشگری تغییر كاربری دهند».

وی با بیان اینكه قانون تقسیمات كشوری بر اساس طرح جامع تهران اصلاح می‌شود، گفت: «وزارت كشور با استناد به قانون تصمیمات كشوری، حریم جنوب شهر تهران را حذف كرده، منتها مقرر شده است تا این قانون بر اساس طرح جامع در دولت یا مجلس اصلاح شود.

به گفته وی «طرح جامع‌ تهران در شورای عالی شهرسازی در حال بررسی بوده و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین