کد خبر: ۶۵۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

کروناویروس و خطر ابتلا به دیابت

گروهی از متخصصان علوم پزشکی نسبت به تاثیر کروناویروس جدید بر افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت در افراد سالم هشدار دادند.
کروناویروس و خطر ابتلا به دیابت
آفتاب‌‌نیوز :

یک تیم از متخصصان بین‌المللی هشدار دادند: کروناویروس جدید ممکن است عامل بروز بیماری دیابت در افرادی باشد که پیش از این سلامت بوده‌اند.

این محققان اظهار داشتند: موارد جدیدی از بیماری قند خون به دفعات در افرادی تشخیص داده شده که تست کروناویروس آنان مثبت بوده و در عین حال سابقه ابتلا به دیابت نداشته‌اند. هرچند در حال حاضر مشخص نیست چگونه این دو بیماری ممکن است با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می‌دهد ACE-۲، پروتئینی که ظاهرا کروناویروس جدید به آن می‌چسبد نه تنها در ریه‌ها جای می‌گیرد بلکه در دیگر اندام‌های بدن از جمله پانکراس، روده کوچک، کبد و کلیه‌ها که در فرایند گلوکز نقش دارند مستقر می‌شود.

محققان این فرضیه را مطرح کرده‌اند درصورتیکه این ویروس به این اندام‌ها بچسبد ممکن است با بروز نارسایی‌های متعددی در سوخت و ساز گلوکز همراه باشد که در برخی موارد به بروز علائم دیابت منجر شود.

همچنین شواهدی که پیش از این جمع‌آوری شده نشان می‌دهد کروناویروس جدید با بروز مشکلات جدی در بیمارانی همراه است که به بیماری دیابت مبتلا بوده‌اند. حدود یک چهارم از قربانیان بیماری کووید-۱۹ به بیماری دیابت مبتلا بوده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان همچنین تاکید کردند با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که کروناویروس جدید شیوع پیدا کرده، مکانیزم دقیقی که این ویروس بر فرایند سوخت و ساز گلوکز تاثیر می‌گذارد هنوز مشخص نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین