کد خبر: ۶۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

مذاکرات وزیران خارجه روسیه و ترکیه با محوریت لیبی و سوریه به تعویق افتاد

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه و ترکیه، وزیر خارجه این کشور و همتای ترکیه‌ای وی در گفت‌وگوی تلفنی که امروز (یکشنبه) داشتند تصمیم گرفتند که مذاکراتشان که قرار بود با محوریت مسائل لیبی و سوریه برگزار شود را به تعویق بیندازند.
مذاکرات وزیران خارجه روسیه و ترکیه با محوریت لیبی و سوریه به تعویق افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اظهار کرد: معاون‌های وزیران امور خارجه ترکیه و روسیه در دوره پیش رو روند مذاکرات و تماس‌ها را ادامه خواهند داد. مذاکرات در سطح وزیران امور خارجه اما در تاریخی دیرتر برگزار خواهد شد.

این مذاکرات وزرای خارجه روسیه و ترکیه در حالی به تعویق می‌افتد که دو کشور در درگیری‌های لیبی و سوریه از جبهه‌های مخالف با هم حمایت کرده‌اند.

همراستا با بیانیه وزارت خارجه ترکیه، دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اعلام کرد، مذاکرات ترکیه و روسیه در سطح وزیران خارجه که قرار بود امروز برگزار شود به زمانی دیگر موکول شد.

وزارت خارجه روسیه مطرح کرد: مذاکرات بین وزیران خارجه زمانی دیگر برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع و خارجه به نیابت از روسای جمهوری دو کشور به طور فعال برای حل و فصل بحران لیبی تلاش می‌کنند و به زودی تاریخ نشست آن دو اعلام می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور قرار بود امروز برای انجام مذاکرات روانه استانبول شوند.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرد، طرف‌های درگیر در لیبی مذاکرات جدیدی را در مورد آتش‌بس شروع کرده‌اند. آنکارا در نزاع‌های لیبی از دولت وفاق ملی که قوایش اخیرا حملات گروه رقیب یعنی "ارتش ملی لیبی" متعلق به خلیفه حفتر را دفع کردند، حمایت می‌کند.

مسکو به همراه امارات متحده عربی و مصر، حامی ارتش ملی لیبی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین