کد خبر: ۶۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

انگیزه قاتل شاعر اصفهانی، مسائل شخصی اعلام شد

دادستان اصفهان گفت: در تحقیقات انجام شده، قاتل "مهدی نیکبخت" شاعر اصفهانی، انگیزه خود را از ارتکاب این جنایت، مسائل شخصی اعلام کرد و این واقعه ارتباطی با مساله گروه‌ها و فرقه‌ها ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی نیکبخت شاعر اصفهانی متخلص به "بی تو" متولد ۱۳۵۸، در سال‌های اخیر هنگام بازگشایی آب رودخانه زاینده‌رود، با حضور در پل‌های تاریخی بویژه سی و سه پل اقدام به شعرخوانی و دف‌نوازی می‌کرد که تصاویر و فیلم‌های او در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شد. هجدهم خرداد امسال خبر فوت او بر اثر حادثه‌ای در سمیرم در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و شایعه‌ها و روایت‌های مختلفی در باره قتل او مطرح شد.

علی اصفهانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در باره این حادثه گفت: گزارش این قتل حدود ساعت سه بامداد هجدهم خرداد امسال به مراجع انتظامی اعلام و بازپرس دادسرای سمیرم بلافاصله در محل حاضر و با جسد مقتول مواجه شد.

انگیزه قاتل شاعر اصفهانی، مسائل شخصی اعلام شد

دادستان اصفهان با اشاره به اینکه زنی نیز همراه مقتول بود که ظاهرا نامزد او محسوب می‌شد، افزود: بلافاصله تحقیقات آغاز و پلیس جنایی و پزشک قانونی با حضور در صحنه، بررسی لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه نامزد مقتول اعلام کرد که شخصی که مهدی نیکبخت را به قتل رسانده، متواری شده است، ادامه داد: با تحقیقات انجام شده، قاتل در مدت ۲۴ ساعت دستگیر شد.

دادستان اصفهان تاکید کرد: تحقیقات انجام شده تا این لحظه نشان می‌دهد که انگیزه قتل، دلایل شخصی و اختلافاتی بوده که قاتل چند سالی با مقتول داشته است.

اصفهانی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر در دست انجام است، تصریح کرد: اگر در ادامه تحقیقات، انگیزه‌ای غیر از آنچه که قاتل اعتراف کرده، مشخص شود، در صورت نیاز، مراتب را اعلام می‌کنیم تا همه در جریان باشند.

وی اظهار داشت: قاتل اعلام کرده که انگیزه شخصی مربوط به چند سال پیش انگیزه این جنایت بوده است، تاکید کرد: هیچ وابستگی به گروهی و فرقه‌ای در این زمینه اعلام نشده و انگیزه قاتل هم این موارد نبوده است.

دادستان اصفهان با بیان اینکه تا این لحظه مساله‌ای در باره مصرف مواد مخدر مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: قاتل با سلاح سرد و آلتی شبیه دشنه به گلوی مقتول ضربه زده و گلوی او را پاره کرده اما در حد سر بریدن نبوده است.

وی در باره اطلاع‌رسانی از این حادثه توضیح داد: بلافاصله اعلام شد که چنین قتلی اتفاق افتاده اما بدلیل اینکه مقتول وجهه اجتماعی داشت، شایعاتی در این زمینه ایجاد و به آن دامن زده شد و ما امروز بعد از مطرح شدن این شایعات، در باره وقایع آن اطلاع‌رسانی کردیم.

اصفهانی اضافه کرد: اگر نیاز بود که سریعتر اطلاع رسانی شود ما این کار را انجام می‌دادیم ولی فکر نمی‌کردیم که موضوع در این حد گسترده شود لذا آن را به ‌عنوان قتل معمولی که طبق روال اتفاق می‌افتد گزارش دادیم و اعلام کردیم.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی تکمیلی نیز در این زمینه انجام خواهد شد تا اگر شُبهه یا ابهامی هست برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه قاتل فردی ۴۰ ساله است که با مقتول سابقه دوستی و رفت و آمد داشته است، گفت: زنی که در باغ(محل حادثه) حضور داشته، سال‌ها نامزد مقتول و همراه او بوده و این موضوع نشان میدهد آنها بر اساس دوستی به آن مکان رفته‌اند.

دادستان اصفهان خاطرنشان کرد: زن مزبور بدلیل اینکه شبهه معاونتش در قتل وجود داشت، اکنون در بازداشت بسر می‌برد.

وی افزود: قاتل نیز در بازداشت موقت است.

دادستان عمومی و انقلاب سمیرم در باره دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان گفته بود: در هجدهم خرداد امسال ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد در پی وصول گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمدی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم دستور تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و تعقیب قاتل یا قاتلان احتمالی را صادر کرد.

روح‌الله نصر اصفهانی افزود: با حضور مأموران در محل وقوع جرم مشخص شد که مقتول یک مرد حدود ۴۰ ساله بوده که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

دادستان سمیرم خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات فنی قضایی و انتظامی و مخابراتی، متهم به قتل در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه همان روز در حالی که با یک دستگاه خودروی "آزرا" متواری شده بود در شهرستان کاشان دستگیر و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

نصر اصفهانی گفت: در تحقیقات اولیه، متهم به ارتکاب عمل مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را اختلاف شخصی با مقتول اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سمیرم یادآور شد: یک نفر دیگر نیز به اتهام معاونت در این قتل دستگیر و پرونده در جریان رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین