کد خبر: ۶۵۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز بخش‌هایی از لبنان

چند فروند جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان بر فراز بخش‌هایی از جنوب این کشور پرواز کردند.
پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز بخش‌هایی از لبنان
آفتاب‌‌نیوز :

منابع لبنانی روز یکشنبه از نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ام تی وی» به نقل از «خبرگزاری رسمی لبنان» جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم اسرائیل روز یکشنبه بر فراز بخش‌های از جنوب لبنان مبادرت به «پرواز در ارتفاع پایین» کردند. مقامات لبنانی افزودند که جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز «صیدا»، صور» و «نبطیه» پرواز کردند.

این نخستین باری نیست که جنگنده‌های صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض می‌کنند. پیشتر، وزارت خارجه لبنان از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت شکایت کرده بود. لبنان و رژیم صهیونیستی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

چندی قبل همزمان با جشن‌ سالروز آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، جنگنده‌ها و نیروهای صهیونیستی حریم هوایی و زمینی لبنان را نقض کردند. خبرگزاری «النشره» لبنان در این خصوص گزارش داد که ده‌ها سرباز اسرائیلی از حصار امنیتی در مقابل منطقه لبنانی «عیترون» عبور کردند. النشره در ادامه نوشت که نیروهای اسرائیلی پس از بررسی محل از منطقه خارج شدند.

از سویی دیگر، برخی منابع لبنانی گزارش دادند که چند هواپیمای جنگی صهیونیستی با پرواز در ارتفاع متوسط بر فراز منطقه «البقاع الغربی» و «بیروت» به پراز درآمدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین