کد خبر: ۶۵۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳

ردپای بیگانگان در رشد خرافات؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری نسبت به ظهور خرافه‌پرستی و موهومات در جامعه هشدار داد و گفت: عده‌ای به نام دین، ولایت، قرآن و امام زمان(عج) برای خودشان دكان باز كرده‌اند و خرافات را گسترش می‌دهند.

«علی‌اكبر ناطق نوری» دوشنبه‌شب طی سخنانی در مراسم احیاء در حرم مطهر امام خمینی(ره) درباره ظهور و گسترش خرافه‌پرستی و موهومات در جامعه هشدار داد و گفت: متاسفانه اخیرا برخی به نام دین اسلام، اهل بیت (ع) و عشق به امام زمان (عج) و معنویت و مسائل متافیزیكی از احساسات مردم به ویژه زنان سوءاستفاده می‌كنند. این مسائل هیچ یك مربوط به اسلام نیست و از این رو از صدا و سیما نیز می‌خواهم كه این مباحث را برای آگاه‌سازی مردم در اختیارشان بگذارند. عده‌ای از مردم به ویژه بانوان گرفتار یك مشت شیاد بی‌دین هواپرست شده‌اند كه برای خود دكان باز كرده‌اند و به نام دین و ولایت و قرآن سوءاستفاده می‌كنند.

ناطق نوری احتمال داد كه «بیگانه‌ها این مسائل را دنبال می‌كنند» و گفت: پشت این خرافه‌پرستی‌ها مسائل عجیب و غریبی وجود دارد كه نمی‌شود به آن‌ها اشاره كرد

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به هشدارهای مقام معظم رهبری در این خصوص نیز اشاره كرد و گفت: مسلمان باید زیرك باشد و بفهمد كه كسانی كه خرافات را رواج می‌دهند عده‌ای روانی هستند.

وی به چند پرونده درباره سوءاستفاده‌های افراد سودجو از احساسات مردم اشاره كرد و گفت: در یكی از این پرونده‌ها فردی می‌گفت از امام زمان(عج) تسبیح گرفته و با آن استخاره می‌كند و وقتی كه می‌خواستند دستگیرش كنند، مریدانش با قمه و قداره قصد دفاع از او را داشتند وقتی كه قرآن را مقابلش گذاشتیم نتوانست از رو قرآن را بخواند.


ناطق نوری ادامه داد: در پرونده‌ دیگر نیز شخصی كه خود را سید عنوان كرده بود یك عده عوام را چهل روز به كوهی برده و در آن‌جا اعلام كرده بود كه حاجت‌تان را از امام زمان (عج) خواهید گرفت. این در حالی است كه امام زمان(عج) خود گفته‌اند كسانی می‌آیند و می‌گویند كه امام زمان را دیدیم؛ هركه بگوید، دروغ است.

وی به كهنه نشدن احكام اسلام اشاره كرد و افزود: دلیل این‌كه قوانین اسلام مشمول مرور زمان نمی‌شود این است كه این احكام بر اساس فطرت انسان‌ها تدوین شده و مبتنی بر عقل و خرد است. به طور مثال یك قاعده اخلاقی داریم و همه آن را می‌دانیم كه راستگویی خوب و دروغگویی بد است. انسان ذاتا راستگوست ولی گاهی با آموزش‌های غلط، فطرت واقعیش را گم می‌كند. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه «اسلام معتقد است هرچه سطح علم مردم بالاتر برود فهم و درك‌شان به اسلام بالاتر می‌رود»، خاطرنشان كرد: قوانین اسلام منطبق با عقل است و قانون موهون و خرافه در خود ندارد.

وی به مسیحیت تحریف‌ شده در قرون وسطی و حاكمیت مسیحیت و رهبران دینی كلیسا اشاره كرد و گفت: آن‌ها احساس می‌كردند كه اگر مردم بفهمند و درك‌شان بالاتر برود آن وقت خرافات كلیسایی‌ها را نمی‌پذیرند.

ناطق‌نوری علت اشاره به این مباحث را مشكلاتی عنوان كرد كه در جامعه می‌بیند و افزود: اسلام درباره‌ علم تعابیری دارد كه هیچ مكتب و مسلك و ایدئولوژی در دنیا به اندازه‌ آن درباره‌ فراگیری دانش و علم تشویق نكرده است.

وی تاكید كرد: علمی كه اسلام می‌گوید دنبالش بروید تنها علم احكام، واجبات و محرمات نیست؛ اگر بگوییم تمام احادیثی كه درباره‌ علم بوده همه‌ مربوط به احكام و حلال و حرام است این دیگر فضیلت محسوب نمی‌شود.

ناطق نوری ادامه داد: همه علومی كه می‌توانند به سود دنیوی و اخروی بشر باشند مورد تایید اسلام هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: اسلام قائل است كه هرچه سطح معلومات جامعه بالا برود حقایق اسلام بیشتر فهمیده می‌شود و اسلام دین دعوت به تفكر و تعقل و اندیشیدن است.

وی به خصومت استكبار جهانی و فرعون‌ها و خان‌های قبلی و دولت‌های استكباری در طول تاریخ اشاره كرد و گفت: آن‌ها نمی‌گذاشتند كه ایرانیان رشد كنند و از همه لحاظ وابسته بودیم اما امروز در دنیای علم و دانش بچه‌های ایرانی در المپیادها و در انرژی هسته‌ای افتخار می‌آفرینند و اعصاب آمریكایی‌ها را خردتر می‌كنند.

ناطق نوری تاكید كرد: انقلاب اسلامی باكی از فهمیده شدن مردم ندارند؛ چراكه مردم هرچه بیشتر بفهمند ایمان‌شان به انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود.

ویافزود: شب نوزدهم رمضان شبی است كه احتمال قدر در آن هست و شب به خون غلطیدن انسانی كامل در عقلانیت و انسانیت؛ علی(ع) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین