کد خبر: ۶۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

​​​​​​​آخرین آمار کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به ۸ میلیون نفر نزدیک شد

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حالی ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان را درگیر خود ساخته که این روند ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
​​​​​​​آخرین آمار کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به ۸ میلیون نفر نزدیک شد
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۳۵ هزار و ۵۹۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۷۷ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آفریقا، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۲۸ مبتلا، ۱۱۷ هزار و ۸۵۳ قربانی

۲. برزیل ۸۶۷ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۴۳ هزار و ۳۸۹ قربانی

۳. روسیه ۵۲۸ هزار و ۹۶۴ مبتلا، ۶۹۴۸ قربانی

۴. هند ۳۳۳ هزار و ۸ مبتلا، ۹۵۲۰ قربانی

۵. انگلیس ۲۹۵ هزار و ۸۸۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۶۹۸ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۶ هزار و ۹۸۹ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۴۵ قربانی

۸. پرو ۲۲۹ هزار و ۷۳۶ مبتلا، ۶۶۸۸ قربانی

۹. آلمان ۱۸۷ هزار و ۶۷۱ مبتلا، ۸۸۷۰ قربانی

۱۰. ایران ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ مبتلا، ۸۸۳۷ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۸ هزار و ۲۳۹ مبتلا، شیلی با ۱۷۴ هزار و ۲۹۳ مبتلا، فرانسه با ۱۵۷ هزار و ۲۲۰ مبتلا، مکزیک با ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ مبتلا، پاکستان با ۱۴۴ هزار و ۴۷۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۲۷ هزار و ۵۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس کانادا با ۹۸ هزار و ۷۸۷ مبتلا، بنگلادش با ۸۷ هزار و ۵۲۰ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۱۸۱ مبتلا، قطر با ۷۹ هزار و ۶۰۲ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۰ هزار و ۳۸ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۲۹ مبتلا، بلاروس با ۵۳ هزار و ۹۷۳ مبتلا، سوئد با ۵۱ هزار و ۶۱۴ مبتلا و کلمبیا با ۵۰ هزار و ۹۳۹ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین