کد خبر: ۶۵۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

یک‌سوم مبتلایان روزانه کرونا در خوزستان هستند/ فضا بحرانی است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه با توجه به شرایط شیوع گسترده بیماری باید ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شود، گفت: انتظار می‌رود وزیر بهداشت و مسئولین مربوطه در خوزستان مستقر شوند و این وضعیت علت‌یابی شود.
یک‌سوم مبتلایان روزانه کرونا در خوزستان هستند/ فضا بحرانی است
آفتاب‌‌نیوز :

سیدکریم حسینی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه کنترل شیوع کروناویروس در خوزستان، اظهار کرد: در روندی که پیش می‌رود تردید داریم و از چند روز گذشته مرتبا پیگیر کارها از وزارت‌خانه و مسئولین دولتی بوده‌ایم.

وی افزود: در این چند روز مرتبا در مجلس تذکرات شفاهی و کتبی داده‌ایم. علی‌رغم اینکه مسئولین بهداشت و درمان خوزستان تلاش خود را کرده‌اند اما خوزستان به ظرفیت کشوری نیاز دارد.

حسینی با اشاره به ابتلای روزانه ۲ هزار نفر به کرونا در سطح کشور، گفت: یک‌سوم آمار مبتلایان روزانه کرونا، در خوزستان هستند بنابراین باید ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شود زیرا اکنون وضعیت شیوع کرونا در خوزستان کمتر از وقوع حادثه سیل یا زلزله نیست.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که آمار تا این حد افزایش می‌یابد باید از تمام ظرفیت کشور برای مقابله با آن استفاده شود. پذیرش این مساله که همه دلایل افزایش آمار مبتلایان را به عدم رعایت مردم و یا محیط تجمع مردم حواله کنیم، ممکن نیست. یک‌سوم آمار مبتلایان کشور در خوزستان هستند و قطعا این میزان ابتلا به دلیل عدم رعایت مردم نیست زیرا مردم رعایت می‌کنند.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر لزوم اخذ تصمیمات جدید برای خوزستان، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر بهداشت و مسئولین مربوطه در خوزستان مستقر شوند و این وضعیت علت‌یابی شود.

حسینی گفت: چند روز است که پیگیر برگزاری جلسه با وزیر بهداشت هستیم و قطعا این مساله در جلسه مجلس مطرح می‌شود و در صحن علنی نیز تذکر می‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: در جزئیات کار هم خوزستان را متفاوت از استان‌های دیگر کرده‌اند. به طور مثال پرداختی که به پرسنل درمان استان گیلان داشته‌اند به پرسنل خوزستان داده نشده است و این مساله، تفاوت قائل شدن بین استان‌ها است. به معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرده‌ایم به چند دستگاه نیاز داریم که تعدادی از این دستگاه‌ها، آن هم قطره‌چکانی به خوزستان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ما باید آژیر خطر را به صدا دربیاوریم و اعلام نیاز کنیم. اکنون ظرفیت آی‌سی‌یوهای خوزستان پر شده است، ظرفیت بخش‌ها جوابگو نیست و پرسنل فرسایشی عمل می‌کنند. این فضا بحرانی است و مسئولین استانی و دانشگاهی و نمایندگان مجلس باید اعلام خطر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین