کد خبر: ۶۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

ظرفیت تست گیری کرونا در پایتخت چین تکمیل شد

گزارش ها حاکی است با شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن پایتخت چین و هجوم گسترده مردم به مراکز بهداشتی، ظرفیت تست گیری کرونا در پایتخت چین تکمیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه گلوبال تایمز چین روز دوشنبه نوشت که دستکم تا یک هفته دیگر ثبت نام برای گرفتن تست کرونا میسر نیست و مردم زیادی هستند که به دلیل بازگشت کرونا به پایتخت می خواهند آزمایش بدهند.

در شهر پکن ۹۸ مرکز برای گرفتن آزمایش کرونا در نظر گرفته شده است که می توانند روزانه ۹۰ هزار نفر را مورد آزمایش قرار دهند اما به دلیل افزایش تقاضا فعلا ظرفیت همه این مراکز تکمیل شده است.

ظرفیت تست گیری کرونا در پایتخت چین تکمیل شد

در منطقه جنوب پکن که شیوع کرونا از آنجا و از بازار تره بار و سبزیجات شین فادی شروع شده است نزدیک به ۱۰ محله در قرنطینه کامل و تحت حفاظت شدید قرار گرفته اند افزایش شمار مبتلایان در چهار روز گذشته و رسیدن آنها به ۷۹ نفر باعث شده است تا شمار متقاضیان برای آزمایش کرونا افزایش یابد.

گلوبال تایمز می نویسد که بسیاری از کارکنان شرکت ها نیز به دنبال انجام آزمایش هستند زیرا ابتلای برخی از کارکنان آنها باعث نگرانی دیگران شده است و داوطلبانه به دنبال آزمایش کرونا با هزینه ای نزدیک به ۲۸ دلار برای هر نفر هستند.

بیماری از ناحیه "فونگ تای" شهر پکن شیوع پیدا کرده است با این وصف مناطق دیگر نیز که بعضا مواردی از ابتلا داشته اند، تدابیر محدود کننده در نظر گرفته اند و بسیاری از شرکت ها هزینه گرفتن آزمایش کرونا را برای کارکنان تقبل کرده اند.

گزارش حاکی است که خرید کیت های آزمایش کرونا به صورت آنلاین از سایت های معتبر در چین در روزهای گذشته پس از شیوع کرونا در پکن ۱۰ برابر بیشتر شده است.

نخستین موارد ابتلا به کرونا در پایتخت چین، پس از دوماه روز جمعه از بازار "شین فادی" گزارش شد این بازار در سال ۱۹۸۸ میلادی ساخته شده و پس از ۳۲ سال بزرگترین بازار عمده فروشی سبزیجات در ‌آسیا به لحاظ حجم تجارت است میزان تبادلات تجاری این بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

روزانه در این بازار که هم اکنون تعطیل است ۱۸ هزار تن سبزیجات، ۲۰ هزار تن میوه، یک هزار و ۵۰۰ گوسفند، ۱۵۰ راس گاو و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات دریایی مورد معامله قرار می گیرد.

بازار "شین فادی" که افزون ۱۱۲ هکتار وسعت دارد ۱۰ هزار کارمند و ۲ هزار غرفه ثابت و روزانه هزاران مشتری دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین