کد خبر: ۶۵۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

​​​​​​​آخرین آمار همه‌گیری کرونا / بیش از ۸ میلیون مبتلا در جهان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حالی ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان را درگیر خود ساخته که این روند ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
​​​​​​​آخرین آمار همه‌گیری کرونا / بیش از ۸ میلیون مبتلا در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۳۹ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آفریقا، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ قربانی

۲. برزیل ۸۹۱ هزار و ۵۵۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۱۱۸ قربانی

۳. روسیه ۵۳۷ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۷۰۹۱ قربانی

۴. هند ۳۴۳ هزار و ۹۱ مبتلا، ۹۹۱۵ قربانی

۵. انگلیس ۲۹۶ هزار و ۸۵۷ مبتلا، ۴۱ هزار و ۷۳۶ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۷ هزار و ۲۹۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۷۱ قربانی

۸. پرو ۲۳۲ هزار و ۹۹۲ مبتلا، ۶۸۶۰ قربانی

۹. ایران ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۸۹۵۰ قربانی

۱۰. آلمان ۱۸۸ هزار و ۴۴ مبتلا، ۸۸۸۵ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۹ هزار و ۸۳۱ مبتلا، شیلی با ۱۷۹ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فرانسه با ۱۵۷ هزار و ۳۷۲ مبتلا، مکزیک با ۱۵۰ هزار و ۲۶۴ مبتلا، پاکستان با ۱۴۸ هزار و ۹۲۱ مبتلا و عربستان سعودی با ۱۳۲ هزار و ۴۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی را گزارش داده‌اند.

سپس کانادا با ۹۹ هزار و ۱۴۷ مبتلا، بنگلادش با ۹۰ هزار و ۶۱۹ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۲۲۱ مبتلا، قطر با ۸۰ هزار و ۸۷۶ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۳ هزار و ۵۳۳ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۱۰۰ مبتلا، بلاروس با ۵۴ هزار و ۶۸۰ مبتلا، کلمبیا با ۵۳ هزار و ۶۳ مبتلا و سوئد با ۵۲ هزار و ۳۸۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین