کد خبر: ۶۵۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

حضور مجدد کفاشیان در فدراسیون فوتبال/ مخالفان چه کسانی هستند؟

مدتی است بحث حضور مجدد علی کفاشیان بعنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال مطرح است اما به نظر افرادی در داخل و خارج فدراسیون با این بازگشت مخالفند. این افراد چه کسانی‌اند و به دنبال چه هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

ماجرای تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال و برگزاری مجمع انتخاباتی آن و حساسیت‌های فیفا نسبت به اساسنامه بیش از هر زمان دیگری بیخ پیدا کرده است. موضوعی که چالش‌های جدی را می‌تواند پیش روی فوتبال ایران قرار دهد.

علی کفاشیان که این روزها با کاهش محکومیتش از 5 سال به یک سال نامش به عنوان یکی از گزینه‌های سرپرستی فدراسیون فوتبال مطرح شده، مخالفان و موافقانی دارد. موافقانش معتقدند که با توجه به نبود استعفانامه مکتوب، او همچنان نایب رییس اول این فدراسیون است و با توجه به تجربیات قبلی خود در فدراسیو فوتبال و روابطش در AFC و FIFA می‌تواند به عنوان سرپرست جدی تا برگزاری انتخابات از سوی هیات رییسه منصوب شود. انتخابی که مخالفتی با اساسنامه فدراسیون هم ندارد.

حضور مجدد کفاشیان در فدراسیون فوتبال/ مخالفان چه کسانی هستند؟

اما مخالفان کفاشیان به چند طیف تقسیم می‌شوند، برخی از آن‌ها یاران گرمابه و گلستان رییس سابق فدراسیون فوتبال هستند که امروزه با قدرت گرفتن در بدنه فوتبال ایران در ردای مخالف قد علم کرده‌اند و تمایلی به حضور مجدد علی کفاشیان به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال ندارند و نگران جایگاه فعلی خود هستند. طیف دیگر نیز آن‌هایی هستند که پیش از این نیز رابطه نیکی با علی کفاشیان نداشته و اکنون صاحب قدرتی در فوتبال شده‌اند و در برهه کنونی نیز تمام قد ایستاده‌اند تا مانع از انتخاب او به عنوان نفر اول فوتبال کشور شوند.

در این بین اما حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال مخالفان عدیده‌ای دارد و دوستان و عواملش طبیعتا موافق ادامه فعالیت او در پست سرپرستی هستند و مخالفانش به کارنامه و عملکرد بهاروند استناد می‌کنند و در قیاس وی با کفاشیان معتقدند که مدیریت علی کفاشیان علی‌رغم نواقض و ضعف‌های مختلف و متعدد با حیدر بهاروند قابل مقایسه نیست و جایگزینی رییس سابق را به جای سرپرست فعلی اقدامی درست می‌دانند.

طبق اساسنامه، فدراسیون فوتبال به منظور تعیین سرپرست چاره‌ای جز انتخاب نواب رییس اول تا سوم خود به عنوان سرپرست این فدراسیون ندارد و در غیر این صورت خلاف اساسنامه عمل کرده و مجددا حساسیت‌های فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را به دنبال خواهد داشت.

حال به نظر می‌رسد با اتمام مدت محکومیت علی کفاشیان، وی کماکان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال است و حیدر بهاروند نیز قبل از انتخابش به عنوان سرپرست نایب رییس دوم بوده است و در این بین کارشناسان عقیده دارند به منظور برگزاری انتخاباتی بهتر و مدیریت فعلی فدراسیون فوتبال در مقطع زمانی کنونی، علی کفاشیان به مراتب گزینه بهتری از بهاروند است و باید جای این دو با یکدیگر عوض شود و هیات رییسه در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

باید منتظر ماند و دید علی کفاشیان که به تازگی فعالیتش به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال را دور از انتظار نمی‌داند، به عنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون جایگزین حیدر بهاروند که علاوه بر ریاست سازمان لیگ، سرپرستی فدراسیون فوتبال را نیز بر عهده دارد خواهد شد یا فوتبال ایران کماکان با چالش مدیریتی ادامه حیات خواهد داد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین