کد خبر: ۶۵۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

بنر "زندگی سیاهپوستان مهم است" از ساختمان سفارت آمریکا در سئول برچیده شد

بنر بزرگ «زندگی سیاهپوستان مهم است» سه روز پس از نصب بر روی ساختمان سفارت آمریکا در سئول برچیده شد.
بنر
آفتاب‌‌نیوز :

 این بنر روز شنبه به منظور اعلام همبستگی با معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا نصب شده بود و هری هریس، سفیر آمریکا در سئول نیز در توییتی گفته بود که این سفارتخانه با آمریکایی‌هایی که غمگین و محزون شده‌اند و به صورت صلح‌آمیز راهپیمایی‌های اعتراضی می‌کنند و خواستار تغییرات مثبت هستند، اعلام همبستگی می‌کند. اما این بنر روز دوشنبه پایین آورده شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفارت آمریکا در سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: برچیده شدن این بنر با هدف اجتناب از هر گونه "سوء برداشت" مبنی بر اینکه هدف از نصب این بنر جمع‌آوری کمک برای سازمان‌های نامشخص بوده، صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: هریس می‌خواهد بر تضمین قوانین برابری نژادی، آزادی بیان و حق برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز آمریکا تأکید کند. با این حال هدف و منظور این سفیر حمایت یا ترغیب کمک به هیچ سازمان خاصی نبوده است. برای اجتناب از این سوءتفاهم که پول مالیات دهندگان آمریکایی برای چنین سازمان‌هایی هزینه شده است، او دستور داد تا این بنر از ساختمان سفارت پایین آورده شود.

صبح امروز (سه‌شنبه) بنر بزرگی در رابطه با هفتادمین سالروز آغاز جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بر روی ساختمان سفارت آمریکا در سئول نصب شد. این جنگ ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز شده بود.

جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» به دنبال کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست آفریقایی-آمریکایی که به دست یک افسر پلیس سفیدپوست کشته شد، در سراسر جهان به راه افتاده است. کشته شدن وی در ماه گذشته باعث هفته‌ها اعتراضات در آمریکا و در سراسر جهان شد که شعار همه آن‌ها «زندگی سیاهپوستان مهم است» بوده است.

سفارت آمریکا در سئول در ادامه این بیانیه گفت: برچیدن این بنر هیچ چیزی از ارزش، اصل و عقیده موجود برای برافراشتن این بنر کم نمی‌کند. ما به دنبال راه دیگری برای مطرح کردن ارزش‌های اصولی و اساسی آمریکا در داخل کشور در این برهه دشوار و حساس هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین