کد خبر: ۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۷
عضو کمیسیون اقتصادی خبر داد:

بررسی بحران شکر در مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید جلال حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که با شروع هفته کاری مجلس، بحث واردات بی‌رویه شکر را در کمیسیون بررسی خواهند کرد.

نماینده زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص واردات بیش از نیاز شکر به کشور گفت: در این زمینه پرونده و شکوائیه‌ای هنوز به کمیسیون ارجاع نشده است و تنها بحث کلی از گلایه‌مندی تولیدکنندگان شکر مطرح شده است.

حسینی افزود: دولت می‌بایستی از واردات بی‌رویه جلوگیری می کرد تا تعادلی در واردات و صادرات وجود داشته باشد و از طرفی حق تولید کنندگان رعایت شود.

وی اظهار داشت: در واردات باید نه به تولیدکننده و نه مصرف کننده آسیب نرسد و البته واردات خارج از ظرفیت باید بررسی شود تا دست‌هایی در کار نباشد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: با آغاز هفته کاری مجلس حتما این مساله در کمیسیون بررسی خواهد شد.

نماینده زنجان در پاسخ به این پرسش که کاهش 136 درصدی تعرفه شکر از سوی دولت و واردات بیش از نیاز آن به چه دلیل بوده، گفت: دولت در راستای تنظیم بازار این اقدام را انجام داده است.

حسینی افزود: واردات دولت بیشتر به قصد حفظ قدرت خرید مردم بوده اما گویا کارشناسی دقیق انجام نشده بود و امیدواریم خدای نکرده تعمدی یا از روی سهل‌انگاری نبوده باشد.

وی اظهار داشت: این مساله قابل بررسی است که افرادی از بیرون به قصد رانت‌خواری چنین اقداماتی انجام نداده باشند و باید تمام جوانب مساله بررسی شود که هم حقوق مصرف کننده و هم تولید کننده در عرصه تولیدات آسیب نبینند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین