کد خبر: ۶۵۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

بازگشت محدودیت‌ها در استرالیا در پی افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا

دومین ایالت پرجمعیت استرالیا امروز (شنبه) اعلام کرد که پس از ورود به چهارمین روز پیاپی افزایش دو رقمی موارد کروناویروس محدودیت‌های سخت‌تری را برای تجمعات خانگی و عمومی برقرار خواهد کرد.
بازگشت محدودیت‌ها در استرالیا در پی افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر ایالت ویکتوریا در حالی که مجدداً محدودیت‌های تجمع پنج نفره برای خانوارها و تجمع ۱۰ نفره در مجامع عمومی را اعمال کرد که مردم را به دلیل نادیده گرفتن دستورالعمل‌های مربوط به ارتباطات اجتماعی و فاصله‌گذاری‌ها مورد ملامت قرار داد.

محدودیت‌هایی که از روز دوشنبه لازم‌الاجرا خواهد بود و تا ۱۲ ژوئیه به طول می‌انجامد، مجدداََ تجمع‌های بالای پنج نفر را در محیط‌های خصوصی و بالای ۱۰ نفر را در محیط‌های عمومی ممنوع خواهد کرد.

نخست وزیر ایالت ویکتوریا با اشاره به افزایش انتقال کرونا میان اعضای خانواده‌ها اعلام کرد که شیوع کرونا در این کشور هنوز پایان نیافته است و خانوارها نباید تظاهر به عادی شدن شرایط کنند.

مقامات ایالت ویکتوریا امروز (شنبه) ۲۵ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ را گزارش دادند که شامل خانواده‌هایی که تجمع‌هایی را برگزار کرده‌ و کارکنان هتلی که مسافران در آن قرنطینه شده‌اند، نیز بود.

ایالت ویکتوریا حدود یک چهارم از کل ۷۴۳۶ مورد ابتلا به کرونا در استرالیا را به خود اختصاص داده و اکنون با افزایش شمار موارد ابتلای فعال خود تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته است.

در حالی که برخی مناطق و ایالات استرالیا به صفر مورد ابتلای فعال کرونا دست یافته‌اند اما موارد ابتلای فعال کرونا در ایالت ویکتوریا در حال حاضر به ۱۱۶ مورد رسیده است.

مقامات بهداشتی این ایالت هشدار داده‌اند که با تداوم این روند احتمال وقوع موج دوم کرونا در ایالت ویکتوریا وجود دارد.

به گفته نخست وزیر ایالت ویکتوریا، حومه شهرها که به عنوان مراکز مهم شیوع ویروس شناخته می‌شوند، ممکن است با محدودیت‌های شدیدتری روبرو شوند.

دولت همچنین برنامه‌هایی را برای گسترش شمار حاضر در کافه‌ها و رستوران‌ها از ۲۰ نفر به ۵۰ نفر تا سه هفته بعد، ۱۲ ژوئیه به تعویق انداخته است.

لیگ فوتبال استرالیا (AFL) نیز یک بازی خود را که قرار بود فردا (یک‌شنبه) در ملبورن برگزار کند، بعد از مثبت شدن تست یک بازیکن لغو کرده است. لیگ فوتبال استرالیا اخیراً بازی‌های خود را در استادیوم‌های خالی دوباره آغاز کرده است.

بنا بر گزارش رویترز، استرالیا تاکنون ۷۴۳۶ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تایید کرده است که از این میان ۱۰۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار قربانیان کرونا در این کشور نسبت به مقیاس جهانی بسیار پایین محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین