کد خبر: ۶۵۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

دیپلمات های آمریکا در کابل به کرونا مبتلا شدند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۲۰ تن از دیپلمات‌ها، کارفرمایان و کارمندان محلی سفارت این کشور در کابل به کرونا مبتلا شده‌اند.
دیپلمات های آمریکا در کابل به کرونا مبتلا شدند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری دویچه وله آلمان روز شنبه در گزارشی از کابل به نقل از یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد که تاکنون تعدادی از دیپلمات‌ها، کارفرماها و کارمندان محلی سفارت این کشور در کابل که عمدتا از نیروهای حفاظتی سفارت هم هستند، به کرونا مبتلا شدند.

براساس این گزارش، با وجود اینکه همه تدابیر امنیت بهداشتی این دسته از کارکنان سفارت آمریکا در کابل فراهم بوده است باز هم آزمایش کرونای گروهی از آنها که تعدادشان به ۲۰ تن می رسد مثبت بوده و تحت مراقبت های ویژه بهداشتی قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است که تمام اقدامات لازم مراقبتی برای گذراندن دوره قرنطینه برای این دسته از دیپلمات های آمریکایی مامور در کابل، در خود محل سفارت در کابل انجام می شود و مبتلایان به بیرون از سفارت منتقل نشدند.

پیش از این تعدادی از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه های سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و پایگاه های نظامی اختصاصی آمریکا در این افغانستان نیز به کرونا مبتلا شده بودند.

گزارش دیگری از این خبرگزاری آلمانی موید آن است که تعداد زیادی از نیروهای ناتو مستقر در افغانستان هم به ویروس کرونا آلوده شدند و آنها نیز تحت مراقبت های ویژه بهداشتی قرار دارند.

ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) بود که خبرگزاری "د.پ.آ"ی آلمان نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده بود که شش مربی آموزش نیروهای امنیتی و یک سرباز اردوگاه آلمان در افغانستان نیز به دلیل ابتلا به ویروس کووید -۱۹ از کابل به کلن آلمان منتقل شدند و حتی شش نیروی نظامی دیگر آلمانی نیز که با افراد مبتلا به کووید۱۹ ارتباط داشتند به کشورشان باز گردانده شدند تا در کشور خود تحت قرنطینه قرار گیرند.

این در حالی است که در ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در بحبوحه شیوع کرونا در سطح جهان و به ویژه در افغانستان، مجلس فدارل آلمان ماموریت نظامیان خود در افغانستان را برای یک سال دیگر در چارچوب ناتو تمدید کرده بود.

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان امروز اعلام کرد با شناسایی ۵۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار بیماران کووید ۱۹ در این کشور به ۲۸ هزار و ۴۲۴ نفز افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین