کد خبر: ۶۵۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

سیسی: هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی یافته است

رئیس‌جمهوری مصر امروز (شنبه) اعلام کرد، هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی پیدا کرده است.
سیسی: هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی یافته است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در جریان بازدید از یگان‌های جنگی در منطقه غربی نظامی در مرزهای مشترک با لیبی اظهار کرد: اهداف ما حمایت از مرزهای غربی و سرعت حمایت از احیای امنیت و ثبات در میدان لیبی به عنوان بخشی از امنیت ملی مصر و توقف کشتار ملت لیبی هستند.

عبدالفتاح سیسی تاکید کرد: ارتش مصر قادر به دفاع از داخل و خارج کشورش است.

او هشدار داد، هرگز اجازه هیچ تهدیدی را علیه امنیت مرزهای غربی کشورش نخواهد داد و دو شهر سرت و الجفره در لیبی خط قرمز مصر هستند.

سیسی در جریان بازدید از نیروهای منطقه غربی نظامی در حضور وزیر دفاع،‌ رئیس ستاد ارتش، فرماندهان شاخه‌های اصلی نیروهای مسلح کشورش تاکید کرد: ارتش مصر قوی‌ترین ارتش‌های منطقه است اما ارتش بادرایتی است و این ارتش حمایت می‌کند و تهدید نمی‌کند. این ارتش قادر به دفاع از امنیت ملی مصر در داخل و خارج مرزهای کشور است.

سیسی اضافه کرد: مصر هیچ روزی از دعوت کنندگان به تخاصم نبوده اما برای تامین امنیت مرزهای خود و مرزهای امنیت ملی‌اش تلاش کرده است و امنیت و ثبات مصر ارتباط مستحکمی با امنیت و ثبات منطقه دارد.

وی افزود: ما درباره دوره بی‌ثباتی در لیبی هشدار داده‌ و دعوت به راه حل سیاسی فراگیر درباره تمامیت ارضی لیبی، نابودی شبه‌نظامیان، توقف مداخلات خارجی کردیم اما کشورهای خارجی به مجهز کردن شبه‌نظامیان تندرو ادامه دادند و این آمادگی نیروها در سایه بی‌ثباتی منطقه و تحولات اخیر لیبی و با توجه به هشدار نسبت به خطرات این وضعیت بر کشورهای هم‌جوار امری قطعی و ضروری شده است.

سیسی خواستار آتش‌بس طبق خطوط درگیری‌های کنونی در لیبی شد و هرگونه مداخله مستقیم مصر برای امنیت کشورش را طبق قوانین بین‌المللی قانونی دانست.

رئیس‌جمهوری مصر تصریح کرد: مصر موضعی ثابت لحاظ کرده و خواستار راهکار مسالمت‌آمیز فراگیر و تامین امنیت و ثبات در لیبی و احیای موسسات و نابودی تروریسم و شبه‌نظامیان تندرو، پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی است که تروریسم در منطقه را تغدیه می‌کنند.

رئیس‌جمهوری مصر اشاره کرد، تحرک مصر در چند مسیر است که شامل حمایت و احترام کامل به قطعنامه‌های بین‌المللی صادره از شورای امنیت و همکاری با نمایندگان سازمان ملل و هیئت سازمان ملل در لیبی است.

رئیس‌جمهوری مصر اظهار کرد: تجاوز به منطقه سرت و الجفره خط قرمز هستند و مصر قصد مداخله در امور لیبی را نداشت اما اکنون اتفاقی می‌افتد که امنیت ملی مصر را تهدید می‌کند.

سیسی خطاب به نیروها و افسران در منطقه غربی خاطرنشان کرد: عقیده و اصول مصر تغییر نخواهند کرد و اگر به شما به لحاظ عملی نیاز داشته باشیم هرگز تعلل نخواهید کرد و فعالیت‌های بسیاری در مرزهای مشترک با مصر در حال روی دادن هستند.

رئیس‌جمهوری مصر افزود: نیروهای مسلح و گارد مرزها همواره از بیش از هفت سال برای تامین امنیت مرزهای مصر - لیبی به طول ۱۲۰۰ کیلومتر عمل کرده‌اند.

او خطاب به افسران و نیروهای ارتش مصر گفت: از شما تشکر می‌کنم و به شما می‌گویم آماده اجرای هرگونه ماموریتی در داخل مرزها و در صورت لزوم خارج مرزها باشید.

سیسی همچنین گریزی به پرونده سد النهضه زده و اظهار کرد: ما خواهان تحرک جدی برای دستیابی به توافقی با اتیوپی هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین