کد خبر: ۶۵۶۹۵۱
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

قالیباف: مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ ۱۷ سال گذشته نشان می‌دهد ایران همواره در چارچوب مقررات بین المللی و منافع ملی خود سخاوتمندانه‌ترین همکاری‌ها را با آژانس داشته، اما اغلب جز دشمنی‌های افزونتر و باج خواهی‌های بیشتر چیزی عاید آن نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: ملت عزیز ما در جریان هستند که در روزهای گذشته بحث‌هایی درباره موضوع هسته‌ای در سطح سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده و لازم است که بنده چند نکته را به استحضار نمایندگان و ملت ایران برسانم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نخستین موضوعی که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که ظرف روزهای گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا و متاسفانه برخی کشورهای اروپایی یکبار دیگر ماهیت غیرقابل اعتماد و خصمانه خود را به ملت ایران نشان دادند و برای چند دهمین بار به همه ما ثابت کردند که برای حفظ حقوق و عزت ملت ایران و برای تضمین پیشرفت و آرامش ایران راهی جز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و تدبیر و خردمندی انقلابی وجود ندارد.

قالیباف: مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است

قالیباف گفت: رفتار دشمن در این ایام گزینه مقاومت فعال را به یک گزینه راهبردی برای ملت ایران تبدیل کرده است که پشت سر آن اجتماع کامل ملی و سیاسی وجود دارد و اراده ملت ایران ضامن و پشتیبان آن است. این امری است که من از همه کشورهای غربی و کسانی که در اتاق های دربسته می‌نشینند و علیه ملت ایران توطئه می‌کنند می‌خواهم به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که ملت ایران راه مقاومت فعال را برگزیده است، افزود: این مطالبه قاطع ملت و مورد اجماع مسوولان است و مسیری جز این در ماه‌های آینده وجود نخواهد داشت.

قالیباف ادامه داد: مطلب بعدی موضوع هسته ای و تحول هفته‌های اخیر و قطعنامه ای است که با صحنه گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با کارسازی خیانت آلود کشورهای اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس صادر شد.

رییس مجلس گفت: همه جهان دیدند که با وجود همه طراحی‌هایی که شده بود هیچ اجماع جهانی علیه ایران شکل نگرفت و بلکه برخی از قدرت‌های بزرگ و بسیاری از کشورهای دیگر آشکارا با این قطعنامه مخالفت کردند و ما اطلاع داریم بخش بزرگی از آنهایی هم که به این قطعنامه رای دادند تحت فشارهای سنگین از جناب آمریکا بودند.

وی افزود: تصور باطل محافل صهیونیستی که پشت سر این طراحی‌ها ایستاده‌اند این است که می توانند با صحنه آرایی کودکانه و به امید این که در صفوف ملت و نظام در ایران رخنه و شکافی ایجاد شود و با صدور قطعنامه‌ها اولا قدرت ابتکار عمل و خلاقیت در چارچوب مقاومت فعال ایران را بگیرند و ایران را وارد دالانی از مذاکره و فشار مجدد کنند تا شاید بتوانند به این وسیله هم بر مشکلات داخلی و حاد خود سرپوش بگذارند و مجددا راهی به سوی باج خواهی ‌های جدید و دست اندازی به ارکان و مولفه های قدرت ملی ایران خصوص در حوزه دفاعی و نظامی باز کنند.

رییس مجلس ادامه داد: من با قدرت و صراحت می گویم که امروز میان مسوولان نظام در این باره که آمریکا و رژیم صهیونیستی که قادر به دستیابی به هیچ یک از اهداف خود در عرصه منطقه ای و بین المللی نیست اجماع و اتفاق نظر کامل وجود دارد و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی اجازه تخطی آژانس از چارچوب های قانونی داده نخواهد شد.

قالیباف گفت: تاریخ ۱۷ سال گذشته نشان می‌دهد ایران همواره در چارچوب مقررات بین المللی و منافع ملی خود سخاوتمندانه ترین همکاری‌ها را با آژانس داشته است اما اغلب جز دشمنی‌های افزونتر و باج خواهی‌های بیشتر چیزی عاید آن نشده است.

وی افزود: ملت ایران با اراده سیاسی جدید خود که در ماههای گذشته به بهترین وجه آشکار شده است و بنده و شما افتخار نمایندگی آن را داریم بر همه تفکرات سازش طلبانه و معامله گرانه مهر بطلان زده و راه مقاومت فعال را با قدرت انتخاب کرده است.

قالیباف ادامه داد: البته ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم مذاکره با آمریکا مطلقا مضر و ممنوع است. مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی اعتمادی انجام شود. مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آنها از قدرت های سلطه گر صورت گیرد و مذاکره با بقیه کشورهای دیگر نیز برحسب این شاخص طرح ریزی شود که در صحنه‌های حساس چقدر حقوق و منافع ملت ایران حمایت می کنند.

رییس مجلس گفت: اعتقاد داریم هر نوع مذاکره باید از موضع قدرت و با اتکا به اراده مستحکم ملت ایران و توانمندی‌های فنی دستگاه های مسوول و نهادهای انقلابی صورت گیرد.

وی یادآور شد: اروپایی‌ها متاسفانه به جای آن که قدردان صبر ایران در پیگیری عدم اجرای تعهداتشان باشند به فرافکنی و فرار به جلو روی آورده اند و کشورها را به رای علیه ایران در شورای حکام واداشته اند اما غافل از این که ایران از مرحله تهدید عبور کرده است. آیا اتحاد ملت ایران در زیر تابوت شهید سرافراز سلیمانی را ندیدند که باز هم فکر می کنید ما در تله قطعنامه ها گرفتار می شویم.

قالیباف گفت: ملتی که کشتی‌های خود را تا آمریکای جنوبی بیخ گوش شما با پرچم برافراشته اعزام می‌کند البته معطل قطعنامه‌های بی مبنا نخواهد ماند. اروپایی‌ها با پیگیری خواسته‌های آمریکا در پیشبرد قطعنامه روز جمعه نشان دادند که کینه ورزی با ایران دست کمی از آمریکا ندارند. اروپایی ها بدانند که آمریکا در پیگیری زورگویی‌هایش بر مبنای سیاست زانو بر گلو ملت‌های مستقل موفق نبود و امروز اروپا را واسطه اهداف خودش نمی‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مسوول تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بانیان این قطعنامه هستند و این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند. جمهوری اسلامی ثابت کرده که فشار را نمی‌پذیرد و واکنش درخوری با آن نشان می‌دهد. ما دوران کوتاه آمدن برابر بحران آفرینی ها را سر کرده ایم و لابد خوب می‌فهمند که اکنون در سالگرد سرنگونی پهپاد متجاوز و دوران پسا عین السد هستیم.

وی تاکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم مجلس شورای اسلامی به عنوان حافظ حقوق ملت همکاری را فقط در قبال همکاری می پذیرد و بر همین اساس از سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه می خواهیم که در اسرع وقت پاسخی درخور به این اقدام طراحی و به مجلس و نمایندگان ارایه کنند.

قالیباف گفت: ما از حسن رفتار دو کشور روسیه و چین در قبال این قطعنامه قدردانی می‌کنیم و به بعضی از کشورهای همسایه که گرفتار شیطنت غربی‌ها شده اند یادآوری می کنیم که همسایگان ابدی هستند و منفعت همکاری با آمریکا و اروپا زودگذر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
84
فیلسوف جان
دلار داره به بیست تومن میرسه
کجای کاری برادر؟؟؟
این همه شعار تا کی؟؟؟
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
رئيس مجلس با راي15% مردم
توقع بيشتر از اين نداشته باشيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
کی گفته مذاکره با آمریکا دلار رو پایین میاره. مگه برجام چه کار کرد که حالا با مذاکره بشه کاری کرد.
ناشناس
|
Kuwait
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
86
وضعت خوبه پولدار هم که هستی وضع بچه هات هم خوبه کلا برای خودت مثل همیشه شعار بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
67
دلار شده 19 هزار تومان و بیشتر هم خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
79
ملت از این بازیهای سیاسی خسته شدند و نیاز به آرامش و زندگی راحت دارند اخوی مگه میخواهیم چند سال عمر کنیم
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
فعلا زندگی نکردی بذار تا ابد که زنده موندی اون دنیا اونوقت بگو چند ساله زندگی فعلا پشت پرده زندگی هست بذار زندگی اصلی شروع بشه بعد نظر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
64
فک کنم خیلی رو داریم
وقتی با تصمیم های هیجانی و غیرکارشناسانه حرف میزنیم
بدون فک کردن به آینده
تاروپود اقتصادمان داره ویران میشه
به مردم رحم کنیم و از خواسته های خودمان بگذریم
جمعیت ایران 80میلیون نفره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
66
آقای قالیباف منطقی باش پدرهمه مون دراومد .
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
وقتي رئيس مجلس باراي 15%وارد مجلس مي شود بيشتر از اين هم نبايد توقع داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
35
آخه اینم شد وضع؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
36
مردم از فقر و فلاکت دارند از پای درمی ایند . هزینه این تحریم های فلج کنده را مردم دارند میدهند
ناشناس
|
France
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
34
زياد هول نكنيد اين آدم تصميم گيرنده نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
33
با دلار بالای ۲۰ هزار تومان آمریکا را شکست می دهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
39
فایده این تحریم ها مال شماست و تاوان بدبختی و فلاکت مال مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
25
هروقت قالیباف در مرود ریاستش درشهرداری جواب داد به ملت . اون وقت میشه روی این آدم حساب کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
30
شما که اوضاع مالیت خوبه. بقیه مردم ..... .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
30
بله برای شما که خوبه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
35
ما که می دانیم شما اهل این حرفها نیستی برادر بگذر مردم به درد خود بمیرند نمک بر زخمشان نپاش سیاسی کاری تا کی
دلار ۱۹۰۰۰ تومان
سکه ۸ میلیون
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
33
ایشان درقاموس یک سیاستمدار نمی تواند ازلفظ مطلقا استفاده کند مگراینکه آقای قالیباف فکر میکند که همچنان رییس نیروی انتظامی است .که در اینصورت لازم است اورا ازخواب بیدارکنند.....آ
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
48
4
با اینکه دل خوشی از ایشون در مدیریت شهری ندارم ولی با حرفش کاملا موافقم . با طرف شکست خورده ( آمریکا و غرب ) مذاکره و معامله نمیکنن و یقینا مطلقا ممنوع است .
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
شکست خوردن غربی ها در پیاده کردن روشهاشون حداقل در رفتار ملتهاشون نسبت به دولتهاشون امروز کاملا مشخصه . چطور میشه باور کرد که روشهای غربی ها درست باشه و ملتهاشون اینقدر ازشون ناراضی باشن . ..
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
باز متن بنده رو جراحی کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
داداش بیسوادی هم حدی دارد!!!!!!!!! امثال تفکر شما پدر ملتو در آوردید!!!!! تا کی فقط شعاااااااااااار!!!!!!!!!!! برو دنیا را فحش بده چی میشه به نظرت؟؟؟؟؟؟؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
منم موافقم با شما که بی سوادی و اضافه میکنم خواب زدگی کافیه ، داداش گلم عزیزم قربون شکل خواب زده ات برم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
39
یکی نیست بگه شما چه کاره مملکت هستی
نکنه باورت شده کاره ایی هستی
کی بهت رای داده با چندتا رای از چندتا رفتی مجلس ؟
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
در جستجوی حقیقت ببینید چه میگویند ؛ نه چه کسانی میگویند .
ناشناس
| France |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
آقا يا خانم roham اتفاقا خيلي مهمه كه چه كساني مي گويند . شما فكر بسته بندي شده اي داري . ظاهر بسته خوب بنظر مي ياد ولي در باطن آب و رنگ خوبي نداره . يك كلام چنگال روي فلز مي كشي . نمك رو زخم مي پاشي . انگار يه 20 سالي يخ زده بودي و تازه يخت باز شده . بذار يه چيزي بهت بگم ، هيشكي از آمريكا خوشش نمي ياد .كسي هم نمي گه براي آمريكائيها فرش قرمز پهن كنيم . فقط حرف اينه كه دنياي سياست دنياي منعطفه و خروجي اون هم ساختن كشور يا قراردادن كشور در شرايط نرمال و تعامل با دنياست نه تقابل . لطفا اينقدر فلسفه بافي نكن
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
برای جواب از متن خودتون استفاده میکنم دوست ناشناسی که از افشای هویتتم میترسی ولی دیگران رو به فلسفه بافی متهم میکنی . شما فكر آکبندی داري اتفاقا ، چون در تحلیل سیاست روز با چشم و گوش بسته حرکت میکنی و هنوز اطلاعات قدیمتو در تحلیل امروزت دخیل میکنی چون خوابی و داری در بیداری هم خواب میبینی . بنده خدا واسه همینه هی میخوری به درو دیوار و سرگیجه گرفتی و به جای اینکه تحلیل دیگران رو بشنوی و در نهایت نقد منصفانه کنی ناراحت میشی از خود بی خود میشی و یک طرفه به قاضی میری . اتفاقا شما در مورد سیاست فکر منجمد شده ای داری و اطلاعاتت در مورد سیاستهای آمریکا حداقل ، بر میگرده به زمان اوج و قدرت آمریکا و سرمایه داری که مال خیلی وقت پیشه . امروز که داری مقاومت میکنی برای نفهمیدن ، خیلی چیزها تغییر کرده و آمریکا و سرمایه داری ، داره از مواضع قبلیش در مورد سیاست خارجی و حتی داخلیش عقب نشینی میکنه . این یعنی سیاست های آمریکا و سرمایه داری از فردایی نزدیک تغییر شگرفی میکنه و این با کاندید شدن فردی مثل سندرز کاملا حس میشه ، پس عاقلانه به نظر میرسه الان که هنوز یکسریشون باور ندارن که امپراطوری داره تغییر ماهیت میده و در حال دست و پا زدن و مقاومت برای تغییرن ، بهشون توجه ای نکرد نه به لبخندشون و نه به اخمشون چون دیگه رو هیچکدام نمیشه حساب کرد و فردا که تغییر رویه و رویکردش قابل مشاهده شد ، باهاش قراردادی منصفانه و به روز میبندی نه یه قرارداد ترکمنچای که برای فردا کافی نیست و فقط منافع امروز ما رو تحت پوشش قرار میده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
17
نباید هم موافق مذاکره باشند.....
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
18
شما اگر مرد عمل هستی ارزش پول ایران که هر روز نابود میشود را حفظ کن و ...........
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
5
فقط اینرا میدانم که باید به نظر مردم از همه اقشار احترام گذاشت وگرنه حساب تان با کلام الکاتبین است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
9
اگه پورسانتش برسه چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
اگر شرایطی پیش آمد که باید مذاکره انجام شود ،آن وقت چه جوابی دارید.با این اوضاع هیچ چیزی قابل پیش بینی نبست..یک اما و شایدی هم بگویید بد نیست.انشاءالله هر آنچه خیر باشد انجام شود.شاید خیریت در مذاکره با آمریکا باشد.همانگونه که در پذیرش قطعنامه پایان جنگ هم اگر چه بعضی ها راضی نبودند اوضاع به نفع ایران تمام شد،و در آخر این صدام بود که در دنیا خوار وذلیل شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
1
باید رفراندوم گذاشت.بله جنابعالی با این حقوقی که میگیری مشکل نداری.پس باید بفکر مشکلات مالی مردم و رفع گرانی ها باشی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین