کد خبر: ۶۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

هورمون عشق باعث پرخاشگری می‌شود

هورمون اکسی توسین که گمان می‌رود تقویت کننده روابط عاطفی است می‌تواند موجب بروز تاثیر منفی رفتاری در فرد شده و او را به سوی بروز رفتار‌های تهاجمی سوق دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- دانشمندان دریافته‌اند که آنچه از آن تحت عنوان "هورمون عشق" یاد می‌شود می‌تواند نقش موثری به عنوان تقویت کننده اجتماعی داشته باشد و باعث بروز رفتار‌های تهاجمی شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که هورمون اکسی توسین که گمان می‌رود تقویت کننده روابط عاطفی است می‌تواند موجب بروز تاثیر منفی رفتاری در فرد شده و او را به سوی بروز رفتار‌های تهاجمی سوق دهد.

هورمون عشق باعث پرخاشگری می‌شود

این آزمایش بر روی موش‌ها انجام شده و نتیجه آن در نشریه علمی نورون منتشر شده و نشان می‌دهد اکسی توسین می‌تواند تاثیرات پیچیده‌ای بر رفتار انسان داشته باشد. محققان انستیتو علمی وایزمن می‌گویند تقویت اکسی توسین می‌تواند ظرفیت بالقوه بروز سوء رفتار را در فرد افزایش دهد و سبب نشان دادن رفتاری غیر دوستانه نسبت به غریبه‌ها در فرد شود و در واقع نوعی شمشیر دو لبه است.

در این بررسی بیش از چهل موش و رفتار اجتماعی آنان پس از دستکاری سطوح هورمون اکسی توسین در این موش‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

نتیجه بررسی نشان داد موش‌هایی که سطح اکسی توسین در آنان تقویت نشده بود رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان دادند و موش‌های با سطح بالاتر اکسی توسین رفتاری تهاجمی و پرخاشگرانه‌تر داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین