کد خبر: ۶۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

زالی: ۸۰ درصد مردم تهران مستعد آلودگی به کرونا هستند

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه بالغ بر ۸۰درصد از مردم استان تهران مستعد بیماری کرونا هستند، گفت: این ویروس، ویروس خطرناکی است و آثار کشندگی دارد و باید بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این بحران عبور کنیم.
زالی: ۸۰ درصد مردم تهران مستعد آلودگی به کرونا هستند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی در اولین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۹ که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و روسای دستگاه‌ها در محل استانداری تهران برگزار شد اظهار کرد: در تهران به دلیل همگرایی دستگاه‌های اجرایی تلاش شد که سبک نوینی در مقابل کرونا طراحی شود و در این زمینه ۲۵ دستگاه اجرایی در بحران ویروس کرونا ذی‌مدخل بودند.

وی افزود: کار در استان تهران ویژگی‌ها و شرایط خود را دارد و کار بسیار سخت و پیچیده است اما علیرغم تمام پیچیدگی‌ها و چالش‌های فرارو سبک نوینی در مقابل کرونا در تهران طراحی و عملیاتی شد که در نهایت این امر موجب شد که ریاست جمهوری در ستاد ملی کرونا از اقدامات انجام شده در استان تهران تقدیر کند و انتظار داریم این مسیر همانند گذشته ادامه پیدا کند.

زالی تصریح کرد: قاعدتا کرونا مدت طولانی را با کشورها خواهد بود و اینگونه نیست که اعلام کنیم در فلان روز و یا در فلان ماه ویروس کرونا برطرف می‌شود و زمان حذف این ویروس مشخص نیست. بر همین اساس باید تدابیر ویژه برای ادامه مقابله با این ویروس طراحی شود.

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران خاطرنشان کرد: هنوز واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا طراحی نشده است و در استان تهران ما با کروناپلاس روبرو هستیم و این مسئله ابعاد پیچیده اجتماعی، اقتصادی و ... دارد و همه رفتارها در استان دستخوش تغییرات شده است.

وی افزود: اما آنچه مورد توجه قرار دارد این است که مرکز ثقل بهداشت و درمان و بالاترین خدمات علیرغم همه کمبودها در تهران وجود دارد به طوریکه ما با مشکل جدی در تامین منابع درمانی روبرو هستیم و این مسئله با جمعیت تناسبی ندارد اما تلاش شده است با همه کمبودها، خدمات خوبی ارائه شود.

زالی با اشاره به اینکه تهران نقش راهبردی و متفاوتی را در مقابله و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا دارد، گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار تهران، بالاترین تعهدات برای مقابله با کرونا به خدمت گرفته شده است و این نگاه باید برای مقابله با کرونا ادامه داشته باشد و بتوانیم آن را حفظ و صیانت کنیم.

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت ویژه‌ای دارد نیروی انسانی گرانبها و گرانسنگ است که باید بتوانیم در قالب پروتکل‌های بهداشتی از این گروه حفظ و صیانت کنیم که موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است. همچنین اکثر دستگاه‌ها میزبان ارباب رجوع هستند و باید در این زمینه نیز بر اساس پرووتکل های بهداشتی عمل کرد تا شرایط مناسبی برای ارائه خدمت وجود داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر گزارشات میدانی که از سطوح مدنی شهر و تعاملات بویژه ترددها از سطح شهر ارائه می‌شود حکایت از آن دارد که بسیاری از افراد یا از مبارزه با کرونا خسته‌ شده‌اند یا آموزش‌های لازم را برای مبارزه با این ویروس ندیده‌اند که این مسئله در رفتار مردم مشهود است.

زالی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: هنوز ۸۰ درصد از مردم بیماری کرونا را خطرناک می‌دانند اما متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرعت رو به کاهش است و با این شرایط با مشکل جدی روبرو خواهیم بود.

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در پایتخت تصریح کرد: این طرح بنا به تدابیر انجام شده از سوی استانداری تهران با یک هفته تاخیر نسبت به سایر استان‌ها عملیاتی شد که همزمان با اجرای طرح میزان رعایت فاصله‌گذاری ۶۲ درصد بود که بعد از دو هفته این عدد به ۲۸ درصد رسیده است و در آخرین نظرسنجی که انجام شده است به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است و در برخی از مناطق نیز این رقم به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است و این موضوع در آینده ما را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد از مردم استان تهران مستعد ابتلا به کرونا هستند گفت: این ویروس، ویروس خطرناکی است و آثار کشندگی دارد و باید بتوانیم با تدابیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این بحران عبور کنیم.

زالی همچنین از دستگاه‌های اداری استان تهران خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و چنانچه تقاضای تغییر در شیوه‌نامه‌ها ابلاغ شده از سوی استانداری تهران دارند، این موارد را از طریق استانداری تهران و یا ستاد مبارزه با کرونای استان تهران پیگیری کنند.

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران همچنین به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه اشاره کرد و گفت: این تاریخ پیشنهادی بوده و بر اساس شرایط آن زمان تصمیم‌گیری انجام خواهد شد. مدل‌هایی برای این موضوع پیشنهاد شده است که در جلسات بعدی به آن پرداخته خواهد شد و تصمیم‌گیری می‌شود که از آن جمله می‌توان به استفاده از ظرفیت آموزش مجازی اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین