کد خبر: ۶۵۷۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

جدیدترین علامت ویروس کرونا را بشناسید

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که یک عارضه جدید نیز ممکن است به ابتلای فرد به ویروس کرونا ارتباط داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است عارضه چشم صورتی ممکن است از علائم اصلی کووید ۱۹ باشد.

به گزارش هندوستان‌تایمز، کارشناسان تأکید می‌کنند، برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دارای علائم چشمی هستند و ممکن است کروناویروس جدید در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به COVID-۱۹ وجود داشته باشد.

در حالی که سرفه، تب و دشواری در تنفس از علائم شایع ابتلا به بیماری مذکور است، یک مطالعه جدید نشان داده که چشم صورتی نیز دلیلی است که فرد باید برای بیماری کرونا آزمایش شود.

جدیدترین علامت ویروس کرونا را بشناسید +عکس

این مطالعه که در ژورنال چشم پزشکی کانادا منتشر شده، مشخص کرد که ملتحمه و کراتوکنژنکتیویت نیز می‌تواند از علائم اصلی COVID-19 باشد.

محققان خاطرنشان کردند که در ماه مارس، یک زن ۲۹ ساله با یک مورد شدید از بیماری ملتحمه و علائم مشکل در تنفس به موسسه چشم بیمارستان آلبرتا رویال الکساندرا مراجعه کرد و پس از چند روز مشخص شد که وی مبتلا به ویروس کرونا شده است.

دانشمندان این پژوهش از کانادا یادآور شدند فرد بیمار هیچ علائمی نظیر تب و سرفه نداشته است.

محققان خاطرنشان کردند: در حالی که این یافته اطلاعات مهم بهداشتی جدید را برای مردم فراهم می‌کند، اما معاینات چشم را برای چشم پزشکان و کارکنان نیز پیچیده‌تر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
2
من یک اسفند علایم چشمی و درد پیشانی با عرق سرد داشتم و عوارضی شبیه سینوزیت که بعدا مشخص شد کروناست. نه سرفه داشتم و نه تنگی نفس ولی بی حالی و بدن درد مخصوصا در ساق پا داشتم. خیلیها با این علایم مثل من فکر میکنن سینوزیت گرفتن ولی کروناست. در ضمن من به مدت دو الی سه ماه تاربینی و سوزش چشم (مخصوصا چشم راست) داشتم. چشم راستم کوچک و جمع شده بود و از اندازه طبیعی کوچکتر بنظرمیرسید. به دکتر گوش و حلق و بینی (3 بار) و چشم (2 بار) و اعصاب (1 بار) مراجعه داشتم. به نظرم دارویی موثر نبود و با یک سری پرهیز و تقویت کردن بدن، بیماری کم کم از بین رفت.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین