کد خبر: ۶۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

موضع سردار کوثری در اعتراضات دی‌ماه

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: منش رفتاری سردار کوثری به این گونه است که افراد را با معیار ولایی بودن می‌سنجد. در زمانی که در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، به هیچ عنوان رفتاری از خود نشان نداد که رنگ و بوی «سیاست زدگی» داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد اسماعیل کوثری با حکم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران از قرارگاه «ثارالله» خداحافظی کرد و جای خود را به جانشین جدید این قرارگاه یعنی سردار حسین نجات داد.

موضع سردار کوثری در اعتراضات دی‌ماه/فرمانده سپاه تهران: رفتار سردار کوثری رنگ و بوی سیاست‌زدگی ندارد

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و از فرماندهان دفاع مقدس که سابقه حضور در عملیات کربلای ۵ در کنار سردار کوثری را داشته در خصوص همرزم خود می‌گوید: سردار کوثری در سال‌های شیرین و سخت دفاع مقدس حضور بسیار فعال داشتند و در طی آن سالها نیز بارها مجروح شدند.

سردار کوثری، چهره ای محبوب در بین مردم و مسئولان است چون...
وی گفت: به جرات می‌توان گفت شخصیتی همانند سردار کوثری در عرصه‌های مختلفی همچون؛ «سیاست» و «دفاع از حق مردم» با اتکا به تقوای الهی؛ با تمام وجود فعالیت کرده، و همین روحیه نیز وی را در میان مردم و مسئولان به محبوبیت رسانده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، که با خبرآنلاین گفتگو کرده، تاکید کرد: سردار کوثری با وجود اینکه در مناصب مختلفی حضور داشته؛ اما روحیه ساده زیستی خود را حفظ کرده و همین روحیه از او یک چهره «مردمی» ساخته است. برای مثال ایشان را می‌توان یکی از محبوب ترین سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزد بسیجیان دانست.

سردار یزدی گفت: علاوه بر روحیه مردمی و ساده زیستی، سردار کوثری را باید به عنوان یک فرد ولایتمدار به معنای واقعی نیز دانست؛ زیرا ایشان در تمامی عرصه‌ها در مسیر دفاع از ولایت حضور داشته و همین امر از زمان دفاع مقدس تا کنون، وی را در نزد مردم و بسیجیان تهران و کل کشور نیز محبوب کرده است.

کوثری شهید زنده است/ او با سلایق سیاسی مختلف ارتباط سازنده دارد
این فرمانده دفاع مقدس گفت: تمامی کسانی که با سردار کوثری برخورد داشته‌اند، به دو موضوع «متانت» و «از خود گذشتگی» ایشان تاکید می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت که سردار محمد اسماعیل کوثری یک شهید زنده است.

وی ادامه داد: سردار کوثری به واسطه اینکه از دوران دفاع مقدس تا به امروز ارتباط خود را با مردم حفظ کرده، توانسته با تمامی سلایق سیاسی که دل در گرو نظام و رهبری دارند، ارتباط بسیار سازنده‌ای برقرار کند.

سردار یزدی با بیان اینکه منش رفتاری سردار کوثری به این گونه است که افراد را با معیار ولایی بودن می‌سنجد، تاکید کرد: در زمانی که در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، به هیچ عنوان رفتاری از خود نشان نداد که رنگ و بوی «سیاست زدگی» داشته باشد. امروز شاهد هستیم که جناح‌های مختلف سیاسی کشور که در مسیر نظام و انقلاب حرکت می‌کنند، نسبت به سردار کوثری «حسن ظن» کامل دارند.

فرمانده تمام عیار دوران دفاع مقدس
فرمانده سپاه محمد رسو الله (ص)، در بیان خاطره ای گفت: سردار کوثری در عملیات کربلای ۵ در نوک پیکان حمله به دشمن حضور جدی و بسیار شجاعانه‌ای داشت.ایشان در این عملیات و در موقعیت «کانال پرورش ماهی» به عنوان یک فرمانده تمام عیار حضور داشت و در حالی که آتش سنگین توپخانه دشمن، نیروهای رزمنده را برای لحظاتی متوقف کرده بود؛ او بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به کار خود ادامه می‌داد.

سردار یزدی درباره دوران حضور سردار کوثری در مجلس و سیاست نیز اظهار داشت: ایشان یکی از فعال‌ترین نمایندگان در دوران حضور در مجلس شورای اسلامی بود. برای مثال زمانی که باید جلسات «کمیسیون امنیت و سیاست خارجی» را اداره می‌کرد، از ساعت ۵ صبح در محل کمیسیون حضور داشت و این روحیه تلاشگری زمینه تعجب بسیاری از افراد را فراهم آورده بود.

حمایت سردار کوثری از مردم در ماجرای اعتراضات سال‌های اخیر
وی گفت: بنده به خاطر دارم سردار کوثری در وقایع دی ماه سال ۹۶ و آبان ماه سال گذشته همواره با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدات، تأکید می‌کردند؛ باید صف مردمی را که به واسطه مشکلات اقتصادی اعتراض دارند را از «معاندین» و «دشمنان انقلاب» کاملا جدا کرد و مراقب بود که مردم آسیب نبینند. همین روحیه سردار کوثری در فضای آن روزها، برای نیروهای سپاه و بسیج تبدیل به یک درس شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین