کد خبر: ۶۵۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰

استخرهای پر آب و خانه‌های بی آب ماهدشت!

اهالی و ساکنین برخی از محلات ماهدشت در شبانه‌روز فقط دو تا سه ساعت آب دارند آن دو سه ساعت هم آنقدر ضعیف است که به سختی می‌توان برای دیگر ساعات آب ذخیره کرد. این را تعدادی از شهروندان ساکن در این منطقه می‌گویند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک خانواده چهارنفره با نوزادی تازه به دنیا آمده و یک کودک خردسال را در این روزهای کرونایی تصور کنید که در کل ۲۴ ساعت شبانه‌روز فقط سه ساعت آب دارند. قطعاً در تصور شما زندگی برای این خانواده پر از مشقت و دردسر است حال در گوشه این تصور آزاردهنده، در مجاورت محل زندگی همین خانواده، باغچه‌ها و ویلاهایی را تصور کنید که هر کدام برای خود استخر اختصاصی و پر از آب دارد، حتماً آن تصویر اولیه آزاردهنده‌تر خواهد شد. حال باید به شما بگویم این یک تصور نیست این وضعیتی است که در ماهدشت واقعاً وجود دارد.

اهالی و ساکنین برخی از محلات ماهدشت در شبانه‌روز فقط دو تا سه ساعت آب دارند آن دو سه ساعت هم آنقدر ضعیف است که به سختی می‌توان برای دیگر ساعات آب ذخیره کرد. این را تعدادی از شهروندان ساکن در این منطقه می‌گویند.

استخرهای پر آب و خانه‌های بی آب ماهدشت!

برخی از این شهروندان می‌گویند حدود ۲۰ تا ۳۰ روز است که چنین وضعیتی داریم و نمی‌دانیم دیگر باید چکار کنیم تا اوضاع درست شود.

یکی از آنها که ساکن شهرک نگین ماهدشت است عنوان می‌کند: در این روزهای کرونایی که بیش از هر زمان برای پیشگیری به آب نیاز داریم کمتر از همیشه به آن دسترسی داریم، بنده حدود ۱۲ سال است که در ماهدشت زندگی می‌کنم و پنج سال از آن را در شهرک نگین ساکن بوده‌ام، هیچ سالی به اندازه امسال با مشکل آب مواجه نبوده‌ایم، آخر با روزی دو ساعت آب آن هم در این شرایط چطور می‌شود زندگی کرد.

یکی دیگر از این شهروندان می‌گوید: در طول این مدت که وضعیت آب ماهدشت به این روز افتاده بارها به آبفا مراجعه کرده‌ایم اما جواب درستی به ما نداده‌اند، می‌گویند ماهدشت همیشه مشکل آب داشته اما چطور در اطراف همین ماهدشت این همه زمین کشاورزی را تغییر کاربری داده‌اند و در آن ویلا ساخته‌اند و در آن ویلاها با آب چاه غیرمجاز استخر پر می‌کنند؟ برای تفریح آنها مشکل آب نیست برای زندگی ما مشکل آب همیشه بوده و هست؟!

شهروندی دیگر با تأیید این گفته‌ها می‌گوید: وقتی که آب منازل قطع بود یک شیر در خیابان با فشار کم آب داشت و ما برای رفع نیازهای ضروری دبه یا ظرفی را پر می‌کردیم که آن هم توسط مالکش جمع شده است.

وی عنوان می‌کند: اکثر مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند از قشر ضعیف جامعه هستند و در نیازهای اولیه معیشتی خود مانده‌اند حالا این معضل آب هم قوز بالای قوز همه آن گرفتاری‌ها شده است.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: زمین‌های کشاورزی و باغی اطراف این منطقه همه باغچه و ویلا شده است، هر کدام هم برای خود چاه غیرمجاز دارد. چطور می‌شود این تبعیض را توجیه کرد.

موضوع استخرها و آب شرب در کرج مساله جدیدی نیست، چند سال پیش هم فرماندار وقت کرج این موضوع را مطرح کرد. فرماندار وقت کرج آن موقع گفته بود در کرج استخرهای برخی منازل با آب شرب پر می‌شود. وی ضمن اینکه از آبفا خواسته بود در این زمینه شدت عمل بیشتری به خرج دهد گفته بود سزاوار نیست در یک منطقه آب شرب ساعت‌ها قطع باشد و در منطقه‌ای دیگر شهروندان به صورت غیراصولی از آب استفاده کنند.

حالا فرماندار کنونی کرج هم در واکنش به وضعیت خدمات‌رسانی به مردم ماهدشت اولتیماتوم داده است. غفور قاسمپور در واکنش به مشکل قطعی مکرر آب شرب و برق مصرفی مردم ماهدشت، با فراخواندن جمعی از مدیران اجرایی شهرستان پایان این وضعیت شده است. وضعیتی که در این روزهای کرونایی زندگی را برای اهالی این منطقه به شدت دشوار کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین