کد خبر: ۶۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
الان بحث بازنشستگی من مطرح است. قانون مهم تر از فدراسیون است

کفاشیان: جای کسی را نگرفته‌ام/ بگویند پول گم شده را به چه کسی بدهم

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره ابهامات حضور دوباره‌اش در فدراسیون توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی کفاشیان پس از حضور در فدراسیون فوتبال درباره حواشی مربوط به بازگشتش به این فدراسیون اظهار کرد: بنده از انتخابات قبلی عضو هیات رئیسه و نایب رئیس فدراسیون فوتبال هستم. به خاطر محرومیت از سوی کمیته اخلاق، وقفه ای در حضورم ایجاد شد و به فدراسیون نیامدم. بعد از اتمام مدت محرومیت، تصمیم گرفتم به فدراسیون بیایم و با هیات رئیسه همکاری کنم.

وی ادامه داد: این همکاری هم در قالب هیات رئیسه است. البته هنوز جلسه هیات ریسه تشکیل نشده اما با اکثر اعضا صحبت کردم و خودشان اعلام کردند با توجه به تجارب بنده و مسائلی که در پیش است که مهمترین آن تصویب اساسنامه و انتخابات است، می‌توانم کمک حال شوم. ان‌شاءالله از این مرحله عبور کنیم و فدراسیون در اختیار مدیریت جدید قرار گیرد.

کفاشیان:  جای کسی را نگرفته‌ام/ بگویند پول گم شده را به چه کسی بدهم

وی در واکنش به اینکه کفاشیان برای مهندسی کردن انتخابات به سود وزارت ورزش وارد فدراسیون فوتبال شده است، گفت: اگر افراد خاصی هم به قصد مهندسی انتخابات را داشته باشند، مجمع فدراسیون فوتبال برای مهندسی کردن نیامده است. نظر من هم روی هیچ فرد و شخص خاصی نیست. با اعضای هیات رئیسه هم صحبت کردم که باید انتخابات درست و بی طرفانه برگزار شود. الان هم اعضای مجمع بیشتر شده و انتخابات باید دقیق‌تر و بهتر انجام شود تا نفر بعدی کار را بهتر جلو ببرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات قاضی زاده هاشمی مبنی بر اینکه در صورت بازگشت کفاشیان، وزیر ورزش استیضاح می‌شود اظهار کرد: من به قانون احترام می گذارم. همان زمان که قانون بازنشستگان تصویب شد هیچ امضایی تعهد آوری از طرف خودم انجام ندادم و از فوتسال بیرون آمدم. ظاهرا برای اعضای هیات رئیسه این موضوع شغل محسوب می نمی‌شود. بنده الان ۶۵ سالم است و نمی‌توانم در دور بعد نامزد شوم. بنده که از دور قبل حضور داشتم و بقیه هم شرایطی مانند من دارند.

کفاشیان در واکنش به اینکه گفته می شود به جز اصفهانیان هیچ یک از اعضای فداسیون خواستار بازگشت او نیستند گفت: من با اعضا صحبت کردم. آن ها هیچ نگرانی و مشکلی ندارند. من جای کسی را نگرفته‌ام و هر تصمیمی که در هیات رئیسه فدراسیون انجام شود، بنده هم یک رای دارم. مسائل را می‌شنویم و رای می‌دهیم.

کفاشیان درباره اینکه بازگشت او به منزله سرپرستی فدراسیون فوتبال است، گفت: الان بحث بازنشستگی من مطرح است. قانون مهم تر از فدراسیون است. اگر سرپرست فدراسیون بخواهد امضاهای قانونی انجام دهد نباید بازنشسته باشد. اساسنامه حکم می‌کند که نایب رئیس اول سرپرست شود اما بازنشسته‌ها نمی‌تواند رئیس شوند.

وی درباره اینکه بهاروند هم بازنشسته است، اظهار کرد: او ظاهرا بحث بازنشستگی خود را حل کرده و مشکل قانونی ندارد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه برخی از فوتبالی ها مانند دادگان، مصطفوی و درودگر می گویند او باید مبلغ گم شده مربوط به حق پخش تلویزیونی بازی های تیم ملی را بازگرداند و سپس به فدراسیون برگردد، گفت: پول موجود است. باید به چه کسی پرداخت کنیم؟ بارها توضیح دادم که پولی پرداخت نشد اما الان می‌گویم که اعلام کنند تا من پول را بدهم.

کفاشیان درباره اینکه گفته می شود بازگشت او به فدراسیون فوتبال بی احترامی به خودش است، گفت: من برای دور جدید در فوتبال نیستم. فقط برای کمک به برگزار انتخابات و اصلاح اساسنامه باز می‌گردم.

کفاشیان با توجه به صحبت‌هایی که شد و مستندات قانونی که گرفته شد، اعضای هیات رئیسه‌ای که سمتی را نگرفته اند و شاغل نیستند، حضورشان در هیات رئیسه تا انتخابات بعدی مشکلی ندارد. فقط رئیس، دبیرکل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند.

وی درباره روند اصلاح اساسنامه و ایرادهای مجدد فیفا به این موضوع گفت: در این دو، سه روز وقت نشده مسائل را دنبال کنم. هنوز به‌روز نشده‌ام و تمام اطلاعات را ندارم. باید مطالعه کنم. تقریبا چیزهای که فیفا مطالبه کرده، انجام شده است. همه چیز مطابق با قانون جمهوری اسلام ایران است. اگر یکسری موارد جزئی هم از سوی فیفا اعلام شده، قابل حل است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه اگر به جای تاج بود، با ویلموتس قرارداد می‌بست؟ اظهار کرد: نمی دانم. من در آن شرایط نبودم. وقتی قرارداد با مربی خوبی امضا می شود، به نظرم باید ادامه دهند تا اگر خوب شد، همه بگویند خوب است و وقتی خراب شد، گردن فدراسیون نیندازند.

وی درباره درخواست ویلموتس برای دریافت غرامت ۶ میلیون دلاری نیز گفت: ویلموتس دستمزدش را گرفته و پرداخت هر چیزی غیر از این درست نیست. وکلای فدراسیون فوتبال هم تمام تلاش خود را می کنند.

نایب رئس اول فدراسیون فوتبال درباره شانس ایران برای پیروزی در این پرونده گفت: من در جریان جزییات این پرونده نیستم و نمی دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

کفاشیان درباره ادعای نمازی مبنی بر اینکه شخضی به نام بهروز زنجانی "زیرآب او را پیش کفاشیان و کی‌روش زده است،" اظهار کرد: من در جریان رفتن آقای نمازی نبودم. کی‌روش مستقل بود و در رابطه با کادر فنی و ورزشکاران مستقل عمل می کرد. باور نمی‌کنم کی‌روش زیر بار حرف شخصی برود. این ادعا را تکذیب می کنم. خاطرم است که بعد از رفتن نمازی هم پدر او به فدراسیون آمد تا صحبت کنیم ولی کی‌روش دلایلی آورد و قبول نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین