کد خبر: ۶۵۷۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

واکنش ایران به مقاله ضدایرانی وال‌استریت ژورنال:همه طرف‌های برجام رضایت داشتند!

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، فشار حداکثری آمریکا بر مردم ایران را غیرانسانی دانست و گفت جمهوری اسلامی درباره منافع مشروع ملی و منطقه‌ای خود با کسی مذاکره نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا میریوسفی روز سه‌شنبه این مطلب را در پاسخ به مقاله «فریب‌های پیش از توافق ایران» وال استریت ژورنال نوشت و افزود: برجام، تمامی نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را برطرف می‌سازد.

وی ادامه داد: بعد از ۲ سال مذاکرات فشرده، همه طرف‌ها رضایت داشتند که کلیه موضوعات از جمله پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران (PMD) برطرف شدند که توسط آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ بسته شد.

واکنش ایران به مقاله ضدایرانی وال‌استریت ژورنال:همه طرف‌های برجام رضایت داشتند!

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اتهام شما مبنی بر اینکه آنها بسته نشدند، یک سفسطه است و نه تنها کشورهایی که توافق را امضا کردند، بلکه آنهایی که همچنان به عنوان شرکت‌کننده باقی مانده‌اند هم آن را تایید نکردند.

میریوسفی با اشاره به بخش دیگر این مقاله تاکید کرد: این پیشنهاد که ایالات متحده باید به اصطلاح "اهرم جدید مبتنی بر فشار حداکثری خود را حفظ کند" غیرانسانی و ناعادلانه است زیرا سیاست فشار حداکثری چیزی جز حفظ تحریم‌های غیرقانونی با هدف اعمال فشار بر مردم ایران نیست.

وی خاطرنشان کرد: به طور اطمینان، این سیاست بر اقتصاد ما تاثیر گذاشته و از طریق تاکتیک‌های قلدری و تحریم‌های غیرقانونی فراسرزمینی خود، مانع تجارت عادی کشورهای دیگر با ایران شده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ایران به طور اطمینان به زانو در نیامده است و التماس نمی‌کند تا مذاکرات جدید را آغاز کند و هرگز درباره برنامه موشکی کاملا دفاعی یا منافع مشروع ملی-منطقه‌ای خود هم مذاکره نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین