کد خبر: ۶۵۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
در حمایت از سیسی

عربستان: امنیت مصر بخش "جدایی‌ناپذیر" از امنیت ماست

عربستان بار دیگر اعلام کرد، از حق مصر در دفاع از مرزها و ملتش در مقابل گرایش‌های افراطی و شبه‌نظامیان تروریستی حمایت می‌کند.
عربستان: امنیت مصر بخش
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه رأی‌الیوم نوشت، کابینه دولت عربستان در جلسه مجازی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور تأکید کرد، امنیت مصر بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت عربستان و ملت عرب است.

کابینه در این جلسه آخرین تحولات عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده و از جامعه بین‌الملل خواست به مسؤولیت خود برای دستیابی به راه‌حلی جامع برای بحران لیبی عمل کند، راه‌حلی که امنیت اراضی این کشور، پس گیری نهادها، نابودی تروریسم و شبه‌نظامیان تندرو و پایان دادن به مداخلات غیرقانونی خارجی که تروریسم را در منطقه تغذیه می‌کند، تضمین کند.

رئیس جمهوری مصر در جریان بازدید از نیروهای منطقه غربی نظامی اعلام کرده بود، هر گونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی یافته است، هدف از مداخله مستقیم در لیبی تأمین امنیت مرزها و برقراری آتش‌بس است. مصر هیچ روزی از دعوت کنندگان به تخاصم نبوده اما برای تامین امنیت مرزهای خود و مرزهای امنیت ملی‌اش تلاش کرده است و امنیت و ثبات مصر ارتباط مستحکمی با امنیت و ثبات منطقه دارد. قاهره به دنبال پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی در لیبی است مداخلاتی که کانون‌های تروریسم را در این کشور تغدیه می‌کند.

وی در ادامه گفت، آمادگی نیروهای مصر برای جنگ و درگیری امری ضروری است، قاهره همواره خواستاری دستیابی به راه‌حل جامع در لیبی است و از حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند و تنها مردم خود لیبی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند و مصر هم در این راه به آنها کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین