کد خبر: ۶۵۷۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

چشم‌انداز کم‌فروغ پیروزی ترامپ در انتخابات 2020

تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی است و بررسی‌های اولیه توسط مراکز و موسسات مطالعاتی حکایت از آن دارد که در انتخابات آتی، جو بایدن با احتمال کسب ۲۴۸ رای الکترال بر ترامپ که شانس بدست آوردن تنها ۲۰۴ رای الکترال دارد، پیروز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تعیین فرد برنده، روند پیچیده‌ای را طی می‌کند و رئیس‌جمهوری منتخب دراین کشور با کسب بیشترین آرای الکترال به پیروزی می‌رسد. در انتخابات سال جاری و با در نظر گرفتن این روند انتخاباتی پیچیده، تحلیل‌گران چشم‌انداز چندان روشنی برای پیروزی دونالد ترامپ متصور نیستند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه با پرداختن به نقشه ایالت های آمریکا که کسب آرا الکترال درانتخابات ریاست جمهوری پیش رو تعیین کننده نامزد پیروز است، نوشت: تجزیه تحلیل ها حاکی از آن است که ترامپ شانس چندانی برای کسب حدنصاب ۲۷۰ آرا الکترال در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را ندارد و این چشم انداز برای وی «کاملا کم فروغ» است.

چشم‌انداز کم‌فروغ پیروزی ترامپ در انتخابات 2020

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باید از مجموع ۵۳۸ آرا الکترال ، حدنصاب ۲۷۰ آرا را به دست آورده که در این انتخابات برنده اعلام شوند.

هر ایالت از آمریکا بنابر تعداد نمایندگانی که در کنگره آمریکا دارند، به همان تعداد آرا الکترال یا «مجمع گزینشگران» تعلق می گیرد، در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر نامزد که بتواند بیشترین آرای مردمی در هر ایالت را به دست آورد، آنگاه آرا الکترال آن ایالت را به خود اختصاص می دهد.

سی ان ان درادامه این گزارش نوشت: آنچنان که در انتخابات سال های ۲۰۰۰ (ال گور – جرج دبلیو بوش) و ۲۰۱۶ (هیلاری کلینتون – دونالد ترامپ) تجربه شد ، آرا مردمی برای نامزد پیروز حائز اهمیت نبوده و این تنها آرا الکترال بوده که تعیین کننده است.

درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با وجودی که آرا مردمی هیلاری کلینتون ۳ میلیون نفر بیشتر از دونالد ترامپ بود اما وی با کسب ۲۲۷ آرای الکترال در برابر ۳۰۴ آرا الکترال رقیب جمهوریخواه خود، از ورود به کاخ سفید بازماند.

سی ان ان در ادامه نوشت: طی هفته های اخیر و با توجه به عملکرد دونالد ترامپ در مدت حضور درکاخ سفید و چرخشی که میان هواداران وی رخ داده، تحلیل هایی که بر روی ایالت هایی که آرا الکترال آن در این انتخابات مهم می باشد، به عمل آمده نشان دهنده آن است که وضعیت ترامپ برای به دست آوردن این آرا «وخیم» شده است.

این شبکه خبری آمریکایی بنابر تجزیه تحلیل موسسه «کوک پلتیکال ریپورت»(Cook Political Report) می نویسد: درحالی که تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی است، ترامپ برای انتخاب مجدد، به شدت زیر آرا حد نصاب آرا الکترال قرار دارد.

بنابراین گزارش، کوک پلتیکال ریپورت دریافته که درحال حاضر ۲۴۸ آرا الکترال به جو بایدن و ۲۰۴ آرا الکترال نیز به ترامپ تعلق می گیرد.

سی ان ان می نویسد: تحلیل کوک پلتیکال ریپورت حاکی است که بایدن می تواند بطور چشم گیری آرا الکترال را در انتخاباتی پیش رو تصاحب کند.

این تحلیل می افزاید با نگاه کردن بر نقشه ایالت های آمریکا بنابر آرا الکترالی که دارند، این آمارها بسیار به نفع بایدن است.

بنابراین گزارش ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا که در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده بودند اکنون از وی رو گردانده و برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به صف دموکرات ها پیوسته اند.

سی ان ان می نویسد: اکنون آن چیزی که برای جمهوریخواهان نگران کننده است، چرخش دیگر ایالت های آمریکا همچون «آریزونا»، «کارولینای شمالی» و حتی ایالت تگزاس به نفع جو بایدن است.

این رسانه تصویری آمریکایی می افزاید: هرچند که همچنان ترامپ به کمربند انتخاباتی در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین دل بسته است اما با نگاه به نقشه ایالت های آمریکا بنابر آرا الکترال و با گذشته هر هفته ، ترامپ درحال از دست دادن یک به یک ایالت ها است .

سی ان ان می نویسد: بهترین خبر خوش برای ترامپ این است که تا زمان شمارش ارا الکترال هنوز خیلی راه و زمان باقی مانده، اما اگر این انتخابات همین امروز برگزار شود، وی در هر دو مورد، آرا مردمی و آرا الکتورال، به شدت بازنده خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود .

تاکنون اکثر نظرسنجی های که از سوی موسسات و رسانه های مختلف آمریکایی به عمل آمده از برتری جو بایدن نسبت به رقیب خود دونالد ترامپ خبر می دهند.

نتایج یک نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، ۵۶ درصد رأی‌دهندگان به جو بایدن نامزد دموکرات رأی خواهند داد.

نظرسنجی موسسه افکارسنجی «هریس» و «هاروارد کپس» که در روزهای اخیر به عمل آمد نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، ۵۶ درصد رأی‌دهندگان به جو بایدن نامزد دموکرات رأی خواهند داد.

ساز و کار انتخابات در آمریکا

ساز و کار انتخابات آمریکا بدین صورت است که مردم در روز انتخابات ریاست جمهوری با رای دادن به نامزد مورد نظر خود، افرادی موسوم به گزینشگر (Elector) را به صورت غیرمستقیم انتخاب می کنند و این مجمع گزینشگران (الکترال کالج / Electoral College) است که در نهایت رئیس جمهور بعدی را بر می گزیند.
در واقع هر ایالتی بر اساس جمعیت خود سهمیه ای از گزینشگران را به خود اختصاص می دهد. به عنوان مثال، کالیفرنیای 39 میلیونی سهمیه 55 گزینشگر و آلابامای 5 میلیونی سهمیه 9 گزینشگر دارند.
هر یک از احزاب سیاسی پیش از برگزاری انتخابات یک فهرست از گزینشگران پیشنهادی را تهیه و به مسئولان برگزاری انتخابات ارائه می دهند. اعضای فهرست حزب برنده (در هر ایالت) به مجمع گزینشگران راه خواهند یافت (دو ایالت مین و نبراسکا از این موضوع مستثنی هستند و ساز و کار متفاوتی دارند). اصل دوم قانون اساسی آمریکا تصریح می کند که هیچ نماینده، سناتور یا افراد دارای سمت های مدیریتی در دستگاه های دولتی نمی توانند به عنوان گزینشگر معرفی شود.
هر یک از ایالات آمریکا به تعداد نمایندگان خود در مجلس نمایندگان و سنا گزینشگر دارند. مجمع گزینشگران متشکل از 538 نفر است و هر نامزدی که رای 270 نفر را کسب کند، به کاخ سفید راه خواهد یافت. اعضای مجمع گزینشگران امسال در تاریخ 19 دسامبر (29 آذر) گرد هم می آیند و در یک رای گیری نهایی، رئیس جمهوری بعدی را انتخاب می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
این موضوع یاداوراونه که تیمی بازی نکنه وبشینه بگه اگرفلان تیم به فلانی ببازدوفلان تیم سه گل به فلان تیم بزند مادرجدول باقی می مانیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین