کد خبر: ۶۵۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

پیگیری انتقال آرامگاه پروین اعتصامی از قم به تبریز

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از استانداری قم برای بررسی امکان انتقال مقبره بانوی شاعره کشورمان به زادگاهش، گفت: بارها این موضوع را پی گیر بوده ایم و این مهم را از استاندار قم نیز پی گیری خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نیکوخصلت روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی فرهنگی شهرداری منطقه یک از جمله پیاده راه کوچه پروین اعتصامی، اظهار کرد: شورای شهر در طول سال اول شورا پیگیر بررسی انتقال آرامگاه پروین اعتصامی به تبریز بوده است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم هویت واقعی پروین اعتصامی را به مردم معرفی کنیم، می‌توانیم تبریز را به مرکز برگزاری همایش‌ها و فستیوال‌های مرتبط با بانوان در سطح ملی و بین المللی تبدیل کنیم، افزود: جایگاه ادبی پروین اعتصامی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما می‌شناسیم.

پیگیری انتقال آرامگاه پروین اعتصامی از قم به تبریز

وی با تاکید بر اینکه امروز توانمندی‌های شهرها را در حوزه فرهنگ، افزایش پیاده راه‌ها و فضای سبز می‌سنجند،‌ گفت: شهرهای خلاق پیاده راه‌ها را افزایش داده، از هویت و فرهنگ خود مراقبت می‌کنند و بزرگترین‌ جشنواره ها را برای نمایش فرهنگ خود به جهانیان برگزار می‌کنند.

دبیر شورای شهر تبریز اضافه کرد: باید سعی کنیم قدر داشته‌های فرهنگی خود را بدانیم تا در آینده از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اندکی از خاک مقبره دو کمال تبریز را به کشور تاجیکستان برده و به محلی توریستی و زیارت گاه تبدیل کرده‌اند، گفت: ما نیز باید قدردان داشته‌های فرهنگی خود باشیم، چون که این دارایی‌های فرهنگی آینده ما را رقم خواهد زد.

نیکوخصلت با بیان اینکه پروین در آن زمان با وجود خفگان این چنین شگفت آفرینی کرده و مفاهیم عمیقی را در اوج زیبایی سروده است، ادامه داد: واجب است تا مقام فرهنگی این بانوی شاعره را به جهانیان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه تبریز شهری است که متعلق به ۱۰۰ سال آینده است، افزود: اگر بتوانیم شمس، شهریار، مقبره العرفا، هنر، تاریخ و میراث فرهنگی تبریز را به دنیا بشناسانیم، این شهر در گردشگری و ثروت آفرینی نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
این فکر و نظر هم از نظر شرعی و هم اخلاقی و ملی غیر قابل اجراست. اگر این تفکر درباره سایر قومیت ها نیز شایع گردد، شاهد اختلافات قومی و قبیله ای در کشور خواهیم بود. اگر قرار باشد هر شهر مشاهیر خود را در یک جا جمع کند دیگر چیزی به نام وطن چه معنا دارد؟! بهتر است مسئولین شهر تبریز به جای این فتنه انگیزی ها به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم و جذب توریست از راه های صحیح به این شهر باشند.
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
2
1
پروین که اهل ارومیه بود ،چرا آنجا نه؟؟؟؟؟
پروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
4
از حرم حضرت معصومه ببرید تبریز، پروین راضیه؟!!!
کنار پدرش به خاک سپرده شده!
بعد از این همه سال!!!
....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
انتقال پیکر پروین اعتصامی از حرم حضرت معصومه به تبریز اصلا به صلاح و خوب نیست ولی بهتر است پیکر صائب تبریزی سریعا از اصفهان به تبریر وپیکر شمس تبریزی از خوی به تبریز منتقل گردد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین