کد خبر: ۶۵۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
بیادی:

فتنه پیش‌فروش واحدهای ساختمانی فاقد پیش سند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-نایب رییس شورای شهر تهران گفت: «پیش‌فروش واحدهای ساختمانی فاقد پیش‌سند به فتنه‌ای در كشور تبدیل شده است».

به گزارش آفتاب، «حسن بیادی» در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران كه ضمن آن توافقنامه صدور شناسنامه فنی ساختمان با حضور وزیر مسكن و شهرسازی به امضا رسید، در صحن شورا، از حضور وزیر استفاده كرد و طی سخنانی با اشاره به مصوبه شورای دور دوم در الزام صدور پیش‌سند ساختمان برای واحدهای ساختمانی پیش‌فروش گفت: «انبوه‌سازان وقتی درخواست مجوز ساخت می‌كنند، دو برابر واحدهای مجوز گرفته را به شهروندان می‌فروشند و باعث درگیری بسیاری از سازمانها می‌شوند».

وی با اشاره به تبعات این موضوع گفت: «شورای دور دوم به همراه شهرداری و دادستانی طرح صدور پیش‌سند ساختمانهای پیش‌فروش را به تصویب رساند كه البته این طرح باید ملی شود».

نایب رییس شورای شهر تهران خواستار تصویب این طرح در دولت یا مجلس شورای اسلامی شد و گفت: «این طرح باید برای كاربردی شدن در مجلس و دولت تصویب شود و بهتر است مجلس در این زمینه پیش از اتمام دوره هفتم تصمیم‌گیری كند».

در این هنگام، سعیدی‌كیا، وزیر مسكن از تصویب یك فوریت لایحه‌ای خبر داد كه در آن این موضوع دیده شده است.

بیادی همچنین با اشاره به طرح جامع تهران ‌گفت: در طرح جامع، بخشهایی از شهر به عنوان مناطق آموزشی و بهداشتی دیده نشده، اما برخی با گرفتن مبلغ ناچیز، كاربریهای آن را تغییر می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین