کد خبر: ۶۵۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

حمله هوایی به عراق سه کشته برجای گذاشت

حمله هوایی پنجشنبه شب در استان سلیمانیه در شمال عراق جان سه غیرنظامی را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

«شاهو عثمان» فرماندار منطقه «شاربازیر» در کردستان عراق به شبکه "روداو" این منطقه گفت که یک جنگنده ناشناس به منطقه ییلاقی «کانه ماسی» در استان سلیمانیه عراق را هدف قرار داده است که در این حملات چند نفر نیز زخمی شدند و تحقیقات درباره شناسایی هویت این جنگنده در جریان است.

یک شاهد عینی نیز در این باره گفت: برای گردشگری و تفریح ​​در آنجا بودیم که ناگهان یک جنگنده ظاهر شد و منبع آب کونه ماسی را بمباران کرد.

حمله هوایی به عراق سه کشته برجای گذاشت

روداو بر پایه ویدیو منتشر شده، گزارش داد که این حمله در نزدیکی پلی اتفاق افتاده که مردم در کنار آن حضور داشتند و پس از این واقعه دودهای سیاه و آبی مشاهده شده است.

برپایه گزارش یک شاهد دیگر محلی که از این واقعه عکس می‌گرفته است، چندین جسد در وسط خیابان این شهر مشاهده شده است.

در همین حال برخی منابع غیر رسمی به این شبکه خبری عراقی گفته‌اند که جنگنده‌های ترکیه اقدام به این حمله کرده‌اند و هدف بمباران اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بوده است، هرچند این اطلاعات تأیید نشده است.

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق دیروز چهارشنبه تأیید کرد که عراق شکایت خود را علیه تجاوزات اخیر به خاک خود تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (نینا) به نقل از "عبدالخالق العزاوی" گفت که کمیته امنیت و دفاع خواستار تقویت پدافند هوایی عراق، جنگنده‌ها و بخش راداری برای بهبود توان ارتش در مقابله با حملات احتمالی است.

پیش این نیز «حسن فدعم الجنابی» نماینده فراکسیون «حکمت» در پارلمان عراق دوشنبه شب هرگونه هماهنگی امنیتی میان بغداد وآنکارا درباره حملات ترکیه به شمال عراق را تکذیب کرده بود.

ترکیه از ۱۴ ژوئن سال جاری (۲۵ خرداد) بار دیگر عملیات نظامی را به شمال عراق از سرگرفته است.

به گفته منابع محلی کردستان عراق، جمعه گذشته نیز مناطقی همچون "سنجار"، "قره جوخ"، "قندیل"، "الزاب"، "افاشین"، "باسیان"، "مخمور"، "خواکورک" هدف حمله جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته‌ است.

براساس گزارش این منابع، حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطقی در کردستان عراق جان چندین غیرنظامی را گرفته است، هرچند در این حملات همچنین چندین عضو مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز کشته شدند.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حمله دوشنبه گذشته جنگنده - بمب افکن‌های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم هوایی عراق، ۲ بار در روزهای اخیر "فاتح یلدز" سفیر ترکیه در بغداد را فراخوانده است.

ارتش ترکیه با انجام عملیاتی موسوم به «چنگال» در شمال عراق مدعی است، به دنبال آن است که این مناطق را از حضور عناصر پ. ک. ک پاکسازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
بیکاری و گرسنگی و بی مسکنی و آینده نامعلوم ما کمه غصه اونورم بخوریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین